Sneeuwvlok Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Hoi,Sinds 2 maanden hebben wij een nieuwe voedster voor onze vent.De opvang heeft ons al gewaarschuwd dat ze mogelijk schijnzwanger zou worden en volgens mij is dat nu het geval. ik kom regelmatig plukken haar tegen in het nachthok en ze schaamt zich duidelijk niet voor haar voortplantingsdrang.Ik kwam gister ineens een paard druppels oranje/rood iets tegen en vraag me af dat dat van haar is en wat het zou kunnen zijn. Het is niet donkerrood, maar in eerste instantie dacht ik wel aan bloed.Ze plast nog niet altijd in het toiletje, en in haar hoekje lijkt de urine wel iets oranje in vergelijking met zijn urine.Verder is ze super fit, eet goed, ze drinkt goed, aan haar gedrag zou ik niet kunnen afleiden dat ze ziek/niet fit zou zijn.Onze ram daarentegen vind ik wel iets teruggetrokken, maar dat kan ook komen omdat zij constant om aandacht zit te vragen en volgens mij rijdt ze ook op zijn kop, want hij had ook vlekjes van dezelfde kleur op zijn kop gister.Is dit oranje goedje gewoon urine of is hier meer aan de hand? Ik wil voor het weekend nog even bij de DA langs, maar wil alvast iets meer voorbereid zijn op een mogelijke uitslag voordat ik daar binnenstap.Alvast dank!
Gast Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ik had dit ook. Ik gaf vaak wilgentakken, en toen vertelde iemand op dit forum dat de urine daarvan kon verkleuren. Ik gaf een week later weer wilg, en toen was de urine van één konijn ook rood.Ze vertelden mij toen dat van sommige planten/bomen de urine verkleurd.Het kan dus gewoon urine zijn, maar als je twijfelt is het altijd verstandig om naar de dierenarts te gaan.
asti Geplaatst: 11 juli 2013 Geplaatst: 11 juli 2013 Ook van voedsel als wortel en paprika kan de urine rood kleuren. Wat eten ze zoal?
Sneeuwvlok Geplaatst: 11 juli 2013 Auteur Geplaatst: 11 juli 2013 Ze krijgen naast weidehooi (altijd hetzelfde merk) en brok (selective) ook dagelijks groenvoer. Meestal Andijvie, witlof, brocoli en soms wat (loof van) radijs. Verder eten ze vaak van het gras in de tuin en vreten ze graag alles van karton kaal > doosjes en ongebleekte wcrollen er liggen wilgetakjes en kersenhout in de ren, maar daar kijken ze niet naar om. Ongeacht wat ze aan groenvoer oid krijgen hebben ze nooit plakkak en zie ik die oranje druppels nu voor t eerst.Ik heb ze laatst wel een stukje paprika gegeven (zondag), maar dat vonden ze niet zo interessant dus werd t niet of nauwlijks gegeten.
Aanbevolen berichten