YvonneH Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Hoi allemaal, Vandaag ging ik de ren schoonmaken en liepen er allemaal hele kleine rode beestjes in. Ze zijn maar 1 of 2mm groot. van de week zat er ook 1 tussen de andijvie (in de schuur)Weet iemand misschien wat dit zijn en wat (en of) je eraan kan doen?Ze zitten gelukkig niet op de konijnen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Dat zijn een soort van spinnetjes ....de juiste naam ben ik kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Oke, maar dan kan het verder geen kwaad? Of wel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Ik weet het niet....met wat ze zich voeden enz....geen enkel idee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2007 Dan ga ik op het internet ook maar eens zoeken onder spinnen.In ieder geval bedankt!Nu kan ik in ieder geval wat gerichter zoeken.Ik hoop dat ik wat kan vinden of dat er nog meer mensen zijn die ze kennen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Ik heb iets gevonden !!!!!! Ze noemen dit Fruitspinmijt en ze is onschadelijk voor dieren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Dus ze zien er enger uit dan ze zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Gelukkig is deze foto sterk vergroot hoor ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 30 september 2007 Delen Geplaatst: 30 september 2007 Gelukkig maar, haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xHann Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Het kunnen ook bloedluizen zijn. Daar had mn oma het over toen ik van die rode beestjes vond op de eitjes van hun kippen! Als het bloedluizen zijn, dan zul je er wel wat aan moeten doen. Maar ik weet het dus niet zeker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Nee hoor bloedluizen komen inderdaad bij kippen voor MAAR die gaan je nooit tegen komen op een blad.:blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
@nne Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Volgens mij zijn die rode spinnetjes onschadelijk voor dier en mens.Je ziet ze vaak ruimtes als schuren etc.en vaak 'n grote hoeveelheid bij elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Bedankt voor alle reacties!Gelukkig is de foto inderdaad sterk vergroot (anders had mijn vriend het hok in gemogen ben ik bang)!Ik had zelf ook iets gevonden over een fluweelmijt of zou dat dan toch het zelfde zijn als de fruitspintmijt?Maar goed ik ben allang blij dat het niet vervelend/gevaarlijk is voor de nijnen, ik was namelijk net blij dat ze van hun (gewone?) mijten af waren!Oja die bloedluizen zitten toch alleen op vogelsoorten toch niet ook op konijnen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Wij hebben kippen en konijnen en ik heb die bloedluizen gelukkig nog nooit gezien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Bloedluizen heb ik toen het hier een ware plaag was ook wel eens in het konijnehok gevonden.De konijnen hebben hier geen last van aangezien ze alleen vogelbloed lusten.De konijnen hebben hier ook nooit enig ongemka er door vertoont Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 3 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 Ik ben heel blij dat te horen!En nu maar wachten tot ze weer wegblijven.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten