Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 1 konijn waarbij ik net bloed zag na een koppelpoging wat al meer dan een week duurt.

Ik ging net op onderzoek uit en wat bleek, ze mist 1 nageltje denk ik. Ik heb het een beetje schoongemaakt met water maar het lijkt net of er een nagel helemaal af is en je alleen nog het levendige puntje ziet. Waarschijnlijk heeft ze hard gerent en is er dus iets mis gegaan. Ze loopt niet mank ofzo maar wat kan ik het beste doen?

Geplaatst:

Nagels ontsteken niet ( ... of zelden. Maar voor zover ik weet ontsteken nagels nooit) en als de nagel er helemaal af is, doet het ook niet zo'n pijn. Wel even, uiteraard, op het moment dat het gebeurt, maar achteraf valt het wel mee. Het bloedt even hevig, en daar kan je wel van schrikken, maar eigenlijk is het niet zo erg. Gewoon wat in de gaten houden, je weet maar nooit, maar verder hoef je je geen zorgen te maken.

Geplaatst:

Ik ben het toch niet echt met je eens Mystique, sorry ;) maar omdat de nagel eraf is, ligt het leven "bloot" als het ware. Dus die zenuw wordt veel sneller aangetikt en dat doet pijn. Je hebt dus wel kans dat het konijn er wat voorzichtig mee loopt. Dat moet weer aangroeien en dat duurt heel even.

Wel even goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken, het heeft tenslotte toch gebloed en daar kunnen bacteriƫn bij komen. Meestal loopt het wel los, je kan er verder toch niet veel mee doen. Maar dus wel even goed opletten de eerste dagen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .