pluisebol... Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Hallo allemaal,Ik ben al een poosje niet op het forum geweest, maar ik heb Pluisje gisteren moeten laten inslapen omdat er veel maden op haar zaten. Ik wou haar kontje schoonmaken en toen zag ik iets wat ik nooit meer van mn leven wil zien. Ik wil jullie waarschuwen jullie konijnen goed schoon te houden. Om de dag is blijkbaar te weinig... Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Noor88 Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Wat rot zeg, dat je haar heb moeten laten inslapen. Sterkte. Ik dacht dat een konijn zich in principe zelf schoonhoudt, mits hij niet te dik is of diaree heeft. Ik zal straks eens kijken, mijne heeft goede keutels en ik dacht dat het dan in principe goed moet zijn. Maar goed om het in de gaten te houden inderdaad. Bedankt voor de tip. Kan iemand aangeven of je je konijn standaard moet schoonmaken of dat mijn idee wel klopt..
Charita Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Ik maak mijn konijnen niet schoon, dat doen ze zelf ze hebben hier ook geen smerige kont.
Eefje Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 @Noor88: Je hoeft je konijnen zelf niet schoon te maken als ze gezond zijn. Als ze plakpoep hebben wel, maar het is dan behalve schoonmaken natuurlijk ook heel belangrijk dat je de oorzaak achterhaalt en het dieet van je konijn aanpast, zodat hij alleen dingen te eten krijgt die hij goed verdraagt.Pluisebol: Veel sterkte met het verlies van je konijn!
Leeuwtje1979 Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Wat erg :(Wij hebben dit ooit meegemaakt met onze schapen,gans de poep weggevreten.
pluisebol... Geplaatst: 9 juli 2013 Auteur Geplaatst: 9 juli 2013 Ons andere konijn houd zich ook zelf schoon, maar dit konijn was 8,5 en niet meer zo goed 'ter been', vandaar dat ik hem schoonmaakte! En bedankt allemaal!!
boeremeis Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 mijn konijn heb ik ook moeten laten inslapen ze had maden bij haar kontje en ook nog kanker. kwam ook door plakpoep.. sterkte
Aanbevolen berichten