Ga naar inhoud

konijnen komen niet aan


Cynthiatjuh

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen komen niet aan. Ze krijgen nu veel meer brokken als normaal maar ze komen maar niet aan. Hebben ze nog steeds stress? En wat kan ik doen zodat ze aankomen? Ze eten en poepen goed.

Voor de mensen die nog niet het verhaal weten, even kort gevat:

Vorige week maandag zijn mijn konijnen na buiten gegaan na 3 jaar binnen te hebben gezeten. Na 3 dagen aangekeken te hebben bleek dat ze steeds meer afvielen, dus gelijk na de dierenarts geweest. Allebei hebben ze un gehele controle gehad. Er was niks aan de hand. Het bleek stress te zijn door de verhuizing van binnen na buiten. Dus de dierenarts adviseerde

ze weer na binnen te doen en het daar aan te kijken. Ze zitten nu vanaf vrijdag binnen en krijgen nu meer brokken als normaal omdat ze moeten aankomen.

Kan iemand helpen? Ben nu echt ten einde raad :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is het dubbel stress om ze eerst naar buiten te verhuizen en dan weer naar binnen. Ik heb geen idee of dat de reden ervan is. Het kan natuurlijk wel. Zijn ze nu echt te mager? En vallen ze nu nog steeds af of blijft het stabiel? Ik denk dat je er eerst voor moet zorgen dat het gewicht stabiel blijft en dan zorgen dat ze weer aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dan zou ik me nog niet zo druk maken hoor. Dat gaat langzaam. In een weekje stressen kan je geen wonderen verwachten. Als ze telkens gewicht kwijt raken dan moet je je pas zorgen maken.

aangepast door Boefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet dat gewicht van hun volle buikje wat je weegt? Ik denk ook dat het te maken heeft met het lichaam of die inderdaad alle voedingstoffen eruit haalt. Misschien is het de stress waardoor dat nu even niet gebeurd, of de warmte..wie zal het zeggen. De dierenarts heeft nu ze al nagekeken. Dus ik denk dat je het moet afwachten. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is ontlasting laten nachecken. Misschien hebben ze last van wormen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .