Ga naar inhoud

help wormenkuur geven


Kimberley

Aanbevolen berichten

Ik heb een redelijk dringend vraagje en ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen. Ik heb een Vlaamse Reus (fluffy) maar die heeft last van wormen en daardoor ontzettende haaruitval. Nu heb ik een vloeibare wormenkuur gekregen van de dierenarts. Maar het probleem is dat ik met geen mogelijkheid die wormenkuur bij hem naar binnen krijg. Ten eerste trekt hij iederee x zijn kop wel (logisch want lekker is het niet) maar als we zijn kop vasthouden en het in zijn bek spuiten slikt tie het gewoon niet door dus loopt het er ook gewoon weer uit. Ik heb het geprobeert over zijn eten te doen of op een worteltje of iets anders wat hij lekker vindt, maar hij ruikt het en trekt zijn kop weg. ik heb het ook geprobeerd door zijn drinken te doen, maar het spul lost niet goed op in zijn drinken, dus dat werkt ook niet goed. Dit geval is niet enkel met een wormenkuur maar met bijna alle medicijnen of iets wat hem niet aanstaat te geven, het is iedere x weer een gevecht waarin ik bijna altijd de verliezer ben.

Ik hoop dat iemand mij een goede tip kan geven zodat hij dat spul naar binnen krijgt.

Kimberley

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik een alken om hun heen en hun ogen bedekken is soms ook een optie.

Maar het uit spugen kan maar spuit jij in 1x het erin dan? want dat moet niet, je moet het rustig in spuiten want ze kunen zich ook verslikken. 1x schoot ik ook uit en kwam alles eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij lukt t altijd wel aardig bij mijn nijnen.

pak ze eerst gewoon een halfuur ofwat op schoot tot ze lekker rustig en op hun gemak zijn. en geef dan t spuitje in de zijkant van de mond en houd daarbij t kopje met mijn andere hand een beetje vast. ik druk de spuit niet in een keer leeg maar zorg wel dat ie blijft lopen zodat er geen onderbreking plaatsvind en ze niet afgeleid worden en er daarna geen zi meer in hebben!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het is niet dat hij het uitspuugt, want ik probeer het altijd zo rustig mogelijk in te spuiten, maar op de 1 of andere manier blijft tie dan stil zitten en slikt gewoon niet en dan drupt het langzaam weer zijn bek uit, en als het er dan uit is komt dat tongetje een paar x naar buiten en zie je hem gewoon denken van zo dat hem ik ook weer overleeft hahaha . Maar ik heb vanavond met de handdoek geprobeerd en moet zeggen dat dat een stuk beter ging.

Ik heb ook nog 2 vos konijntjes en die gaan perfect daar heb ik niet eens een handdoek voor nodig :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .