Alyssa92 Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Mijn schoonzus heeft een hangoor konijn, en hij heeft last van plakpoep... Hij heeft het eerder gehad en de DA raadde aan om selective te geven, en om het voer af te gaan wegen. Ze doet dit verder allemaal precies en hij krijgt eigenlijk al geen groenvoer meer... Het ging een maand heel goed, niks aan de hand. Alleen nu dus heeft die weer plakpoep, ze wilt dit weghalen i.v.m het weer , haar vraag is dus hoe moet ze dit aanpakken? Als ze hem wilt vastpakken om het weg te halen wordt die wild , en spartelen. Ze weet eigenlijk niet zo goed meer hoe ze dit moet aanpakken, dus ik dacht ik vraag het aan jullie!
Nicky_the Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Maak je konijn in geen geval nat, want dan komen er juist vliegen op af.Zijn het zijn bdk's die hij niet op eet? Dan is hij mss te dik en zal hij moeten afvallen.Als dat het niet is, dan zou ik naar zijn biks krijgen. Mss verdraagt hij het voer niet of krijgt hij voor zijn doen te veel biks? Ze moeten zowiezo voldoende bewegingsruimte hebben en onbeperkt hooi en water.
Alyssa92 Geplaatst: 7 juli 2013 Auteur Geplaatst: 7 juli 2013 Hij heeft nu juist selective waar het wel al iets minder mee is. En naar mijn weten krijgt hij gewoon onbeperkt hooi en water! Kan het ook aan bewegingsruimte liggen dan? In haar ouderlijk huis liep hij 24/7 los door heel het huis en nu woont ze weer bij dr ouders, dus zit hij ook meer in zijn kooi, met goed weer zit hij buiten met kooi en ren eraan, en s avonds gaat die weer naar binnen met de kooi.. (Persoonlijk vind ik dat de ren ook binnen aan zn kooi moet). Ik laat het haar in iedergeval lezen want weet ook niet of het zijn bdk's zijn, niet gevraagd eigenlijk!
boeremeis Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 hooithee geven zou kunnen werken heb ik wel eens gelezen tegen plakpoep
Aanbevolen berichten