Esther_ Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Bij het verschonen van het konijnenhok zag ik dat er allemaal zwarte beestjes (met mini pootjes/uitsteeksels) in de konijnenpoep zaten. Volgens mij zijn maden altijd wit. Weet iemand wat voor beestjes dit kunnen zijn en of deze ook gevaarlijk zijn voor mijn konijntjes? Ik zie niks vreemds bij hun kontjes en er zitten ook geen poepjes vast.
Cynthiatjuh Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Die kunnen geen kwaad. Wij hebben ze in de opvang ook en diedoen verder niks. Heb ze hier thuis ook wel eens als hun wc te lang heeft gestaan. Dus het beste is met dit weer de wc vaker schoon te maken of het gedeelte in het hok waar ze hun behoefte doen. Kun je foto maken? Dan weet ik zeker of het dezelfde beestjes zijn
Esther_ Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 Die kunnen geen kwaad. Wij hebben ze in de opvang ook en diedoen verder niks. Heb ze hier thuis ook wel eens als hun wc te lang heeft gestaan. Dus het beste is met dit weer de wc vaker schoon te maken of het gedeelte in het hok waar ze hun behoefte doen. Kun je foto maken? Dan weet ik zeker of het dezelfde beestjes zijnIk heb de wc meteen in de vuilniszak gegooid.. Helaas geen foto's gemaakt.
pluisebol... Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik denk dat het verder geen kwaad kan, als je het goed schoonhoud. Waar je om moet letten zijn groene vliegen, die gaan op je nijntje zitten, als die poep aan hun kontje hebben. Maar aangezien die het niet zijn, denk ik niet dat het een probleem is!
Charita Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Ik heb wel eens van die ienie mienie zwarte beestjes in het hok gezien. Die zijn alleen maar geïnteresseerd in de ontlasting. Ze zaten bij mij geloof k in een nat stuk hennep, niet op de keutels.Maar ik heb ze 2x gezien en daarna niet meer.
Aanbevolen berichten