Guidobakker Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Ik zit met een dringend probleem:Mijn dwergkonijn van ca. 9 jaar oud heeft een erg grote niersteen en zijn plasbuis zou zeer binnenkort verstopt kunnen raken. Heeft iemand enig idee van hoop voor mijn konijn?Dr. van Helbergen van sterkliniek te Bussum heeft mij gezegd dat hij niets meer kan doen, zijn er methodes om een niersteen weg te krijgen die behoorlijk vast zit?Groet, Guido
Vala Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Als eerste welkom hier, Ik heb er niet zo veel verstand van maar dit is wel heel naar.Zou het niet operatief kunnen verwijderd worden, het konijntje is wel al op leeftijd dus ik weet niet of dat werkt met de narcose en zo.Hopelijk hebben andere BB'ers meer ervaring hier meeHeel veel sterkteGroetjes
Satijntje Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Waar zit die niersteen? Als deze nog in de buis bij de nieren zit kan hij alleen operatief verwijderd worden ben ik bang, dit hebben wij bij ons oude kater ook gehad en deze is daar goed doorheen gekomen al is het wel een riskante operatie. Al weet ik niet of zo'n soort operatie bij een konijn wel uitgevoerd wordt.Kunnen ze de niersteen niet proberen te vergruizen? Weet niet of dat nog een optie is.Sterkte in ieder geval!
piccaso123 Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 wat erg voor je konijntje!!! vraag mij ook af waar de niersteen zit ?? als het operatief verwijderd zal moeten worden zou het riskant kunnen zijn voor je konijn omdat hij/zij al op leeftijd is..... heel erg veel sterkte met konijntje!!
Guidobakker Geplaatst: 7 juli 2013 Auteur Geplaatst: 7 juli 2013 Iedereen bedankt voor de reacties.Ik heb gister gebeld met dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht die de steen wel zou kunnen verwijderen, waarna de hoofddierenarts daar met de dierenarts in Bussum heeft gebeld en de operatie heeft uitgelegd en dat het een niet erg moeilijke ingreep is. Na dit blije bericht heb ik een afspraak gemaakt in Bussum en zal morgen dus mijn konijn zal morgen geopereerd worden. !Ik hoop dat het goed zal gaan, maar heb er het grootste vertrouwen in.Iedereen bedankt voor de steun en ik zal morgen laten weten hoe het ging met hemGroet, Guido
Vala Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 fijn dat er toch nog hoop is ik zal voor je duimen ik hoop dat alles goed komtSterkte en succes morgen
Guidobakker Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 De operatie is helemaal goed gegaan, hij deed even moeilijk met eten maar na een pijnstiller at hij weer gewoon.Ben helemaal blij want vorige week was hij bijna aan zijn eind, nu kan hij gelukkig nog jaren mee!
Vala Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 ow wat fijn om dit te lezen Super fijn dat het allemaal weer goed gaat Misschien leuk om een foto te plaatsen ben wel nieuwgierig naar deze vent :whistle2:
Guidobakker Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Nijnte is gister overleden, vanavond begraven. Ik krijg vanaf mijn telefoon geen foto's naar deze site. :(
vlekkie463 Geplaatst: 13 juli 2013 Geplaatst: 13 juli 2013 Heel veel sterkte:( Als ik vragen mag hoe kan dit nou in eens? Het ging nog zo goed met hem? Ik leef heel erg met je mee. Ik had dit ook met mijn caafje. Lijkt alles goed te gaan na een operatie en dan gaat die toch plots ineen keer dood :(
Aanbevolen berichten