Ga naar inhoud

Vieze bruine kont bij voedster


Megan

Aanbevolen berichten

Hoi,

Het viel mij vanmorgen op dat mijn voedster een vieze kont heeft. Ze is een wit konijn en haar poten en kont zijn een beetje bruin. Ze plast de laatste tijd heel veel en daarom verschoon ik de wc 2 keer per dag. Ik heb gekeken naar de kont maar zij houdt echt niet van oppakken dus ik kon niet zo goed kijken. Ik zag dat het een beetje nat was. Of er echt keutels aan plakken kon ik niet zien. De keutels die in de kooi en de wc worden gedaan zijn normaal. Ik vind ook geen blindedarmkeutels maar het kan natuurlijk dat die aan haar kont plakken.

Ze krijgt nauwelijks biks en verder alleen hooi en water.

Wat kan ik nu het beste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de dierenarts gebeld. Ze zij dat het verstandig is om haar even na te laten kijken. Ik moest sowieso van de week ergens met ze naar de dierenarts voor hun inentingen en om de ram na te laten kijken op haken op de kiezen.

Ik word er soms wel moedeloos van. Ik heb ze uit de opvang een jaar geleden en ik ben al best vaak naar de dierenarts met ze geweest. Rammetje heeft vier keer gas/buikproblemen gehad, voedster heeft het een keer gehad en nu dit weer. Rammetje heeft iedere keer kleine keutels waardoor er naar zijn kiezen moet worden gekeken.

Ze krijgen al minder biks, ik ben overgestapt op SS, ze hebben een een ren van 1.80 bij 1.80 en ze krijgen voor de rest alleen maar hooi.

Naar mijn idee kan ik niets beters doen dan dit. En toch hebben ze iedere keer wat. Ik heb denk ik gewoon niet zo'n geluk met mijn eerste konijntjes. Soms word ik er wel een beetje moedeloos van. Soms zit ik een beetje te wachten totdat er weer wat aan de hand met ze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het gevoel hoor, het zijn echte zorgenkindjes.

Het is dat je van ze gaat houden en dat ze al die kosten waard zijn :P maar ik ga zelf niet eens zo vaak naar de huisarts of de tandarts :P

Heel veel sterkte er mee, en ik hoop dat alles weer snel inorde is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .