fairydust Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Hoi hoi ,Mijn 3 maanden oude konijn drinkt wel heel erg veel water en het gevolg daarvan is uiteraard ook dat ze heeeeeel veel plast .Ze drinkt zo'n 320 ml fles regematig ( bijna elke dag ) in minder dan 24 uur leeg . Eerst dacht ik dat ze het geluidje van de fles gewoon heel interessant vond maar nu begin ik toch te twijfelen .Ze eet goed , veel hooi , biks en is ook echt ondernemend en heel actief maar de hoeveelheid drinken daar maak ik me toch wel zorgen over .alvast bedankt .
fairydust Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 het is overigens een teddy widder en ze weegt nog niet zoveel ( onder de kilo denk ik )
Nvy Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 300 ml is voor een kilo van een kilo best veel. Je zegt dat ze veel plast, dus je weet zeker dat de fles niet lekt? Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een konijn veel drinkt. Als je wil uitsluiten dat het is omdat er iets met je konijn aan de hand is, kun je het beste met haar naar de dierenarts gaan.Veel drinken en plassen is bijvoorbeeld bij mijn konijnen voorgekomen bij een blaasontsteking, maar ook bij een keelontsteking en EC/nierproblemen.
Aanbevolen berichten