Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

:(

Nu merk ik daarnet na het schoonmaken van het hok dat Savannah diarree heeft. Gisteren was er nog niks aan de hand. Ik vraag me af waar het van komt, want eigenlijk hebben ze niks anders gehad dan andere dagen.

Dadelijk ga ik hooithee maken en ik heb alle groenvoer uit het hok weggehaald. Er staat nog een beetje gras in de ren, maar dat is verwaarloosbaar...

Haar buik borrelt ook heel hard, net zoals bij een mens die diarree heeft.

Ze eet wel hooi en stro. Maar ze kijkt een beetje sufjes.

De biks heb ik laten staan, ook voor Siebe.

Dju toch :(

Geplaatst:

Ik maak me wel zorgen.... Ze kijkt niet zo vrolijk als anders en is ook niet zo actief als anders.

De hooithee staat te trekken en af te koelen... Ik kreeg al onder mijn voeten omdat ik het in een pan uit de keuken deed...

Geplaatst:

hier zijn ze ook wel eens ineens aan de diaree.Nu ook weer drie dagen gehad.En aten bijna niks.heel vreemd.naar da geweest met ontlasting maar was geen coc gelukkig.Ik heb ze juist wel groen gevoerd omdat ze geen bix meer aten.wilgen tak peterselie en ruccola sla .En nu na 3 dagen is het over en eten weer als een dijker.gelukkig.Maar dat borrelen zou op gas kunnen duiden.Maar dan keutelen ze vaak niet meer.ja in peer zit veel suiker net als wortel altijd met mate geven.kunnen ze inderdaad van aan de diaree gaan.lekker hooi geven hooi thee ook goed gewoon bix er bij en toch deze soorten groen dan zou het goed moeten komen

succes

Geplaatst:

Savannah heeft altijd de neiging om haar buik helemaal op te spannen als je hem aanraakt. Ik heb haar daarnet wel een buikmassage gegeven. Het broebbelde wel wat, maar precies minder luid dan vanochtend.

Ze blijft veel hooi en stro eten, heeft al een kleine 30 ml hooithee gedronken en ze eet ook wel gras. Gras krijgt ze altijd, dus ik heb haar dat nu maar weer gegeven, ook voor Siebe. Ik kan dat manneke toch niet op hooi en water zetten omdat Savannah diarree heeft...

Verder is ze nu wel wat levendiger (na de buikmassage) dan daarnet. Ze loopt alweer rond in de ren en komt nieuwsgierig snuffelen. Alleen zijn haar keutels nog geen keutels maar een groenige plaksmurrie...

Geplaatst:

Hopelijk is het snel over... Als ik m'n konijntjes hooithee geef is het bijna altijd direct gedaan met de diarree... Ik wens Savannah ook heel veel beterschap toe hoor!!

Geplaatst:

groene diaree is vaak onverteerd groen.bruine diaree kan ook verschillende oorzaken hebben zoals coc of een darm virus.bij beide gevallen is het belangerijk dat het konijn blijft eten en drinken.Langer dan 1 dag naar da gaan en ontlasting laten na kijken.liefst van 4 dagen.dus als je kan ga maar voor de zeker heid de diaree bewaren.

Geplaatst:

aha, ok, dank je voor de uitleg...

Savannah blijft eten en drinken, dus dat zit wel goed

ik houd haar ook goed in de gaten en zal de ontlasting bijhouden vanaf nu...

Geplaatst:

wat heel goed helpt tegen diaree is s-mez in hun mondje doen en in het water

helpt ook de darmpjes te ontsmetten

die van mij hebben ook allemaal diaree !!!

tijd van het jaar zeker

ik heb ze dan maar binnengepakt ,

enterol is ook heel goed hoor voor diaree

maar deze keer heb ik het met s-mez gedaan

Geplaatst:

die s-mez heb ik niet in huis... en gezien het uur zullen de apotheken wel dicht zijn...

ik heb wel de indruk dat het beter gaat met Savannah

heb geen echte diarree meer gevonden in het hok, wel iets wat eruit ziet als blindedarmkeutels, maar het volgens mij niet echt zijn, want ze hebben niet dezelfde kleur...

ze drinkt goed hooithee (al 50 ml heeft ze sinds vanmiddag opgedronken) en eet flink hooi

soms zit ze wel nog wat pips te kijken, maar ik weet niet of het dan gewoon uitrusten is of omdat ze last heeft...

heb dus heel mijn namiddag besteed aan een konijn, terwijl ik dringend verslagen moet maken voor mijn opleiding....

maar ja, Savannah is me toch zeer dierbaar en die verslagen doe ik dan wel op een andere keer...

Geplaatst:

dan zal het wel goed zitten denk ik... als het echt een bacterie of parasiet of iets dergelijks was dan zou het normaal erger moeten worden of zeker niet beter, vermits ze geen medicatie gehad heeft...

Zoals ik lees ,had ze dus toch een beetje gas in haar buik, in combinatie met die diaree is de kans groot dat het idd door de peren kwam. Maar goed in de gaten blijven houden ,zoals je nu doet .

Ik heb nu ook geleerd om gas in de buik te herkennen, eigenlijk kan iedereen dat tot op bepaalde hoogte...en het is best handig. De tweeling geniet er ondertussen van dat je hen op de buik aait en dan voel je best vaak kleine belletjes, die aai ik dan heel zachtjes mee weg en dat hebben ze blijkbaar graag. Het verbaasd me dus niets dat Savannah ook veel deugd gehad heeft van haar buikmassage!

Geplaatst:

kneedbaar??? ben je poppetjes aan t kleien??? nee sorry geen tijd om grapjes te maken!! tis wel positief dat saffiertje blijft eten en een toch montere indruk maakt. floes heeft dat hier ook zo af en toe wel eens. dan heeft ie ineens spontaan een halve dag diarree.... dan lat ik die dag t fruit weg en geef maar één soort groen en dan is t een paar uur later weer over... die hooithee vinden ze hier overigens errug lekker! hangen de hele tijd aan die fles als er om de een of andere reden hooithee hangt.

Geplaatst:

Ik ben dus net gaan checken, kan geen diarree meer vinden in het hok en ik ruik ook niks raars. Savannah zat heel overtuigd hooi te eten. Ze eet liever hooi en stro dan biks, ik denk dat ze intuïtief aanvoelt dat ze eerder hooi nodig heeft nu voor de vezels.

Het is wel lastig nu omdat het donker geworden is, maar ik ga straks nog wel eens met de zaklamp :)

Geplaatst:

Gelukkig, het gaat dus de goede kant op!

Lijkt me ook wel fijn, zo'n massage als ik een konijn was :)

Geplaatst:

Ik denk dat het beter gaat met Savannah. Ben net nog even gaan kijken met de zaklamp en de twee mormels zaten in de ren tegen elkaar aan te dutten. Gezellig op de kouwe grond als je een warm bovenhok hebt :bounce:

Ik heb alles geïnspecteerd en enkel keutels gevonden, geen diarreehoopjes, en ook niks raars geroken. Savannah ging toen kruidenmengeling eten (ik had zo'n pakje gekocht van luzerne en smalle weegbree in de Zoomart een tijdje terug) en toen ook hooi. Biks eet ze niet. Siebe wel :) Die profiteert ervan dat hij meer heeft hihi, maar hij mag, want hij is nog in de groei.

Dus hopelijk gaat het de goeie richting uit... De keutels die ik zag liggen zijn allemaal groenig. Zou dat onverteerd gras zijn?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .