Ga naar inhoud

Als gevolg van blaasstenen dringend op zoek naar STRO met heeel laag calciumgehalte!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!!

Mijn konijntje is nu twee keer in vier jaar tijd geopereerd aan 120 blaasstenen!! De blaasstenen bestonden uit 100% calcium. Omdat ze dus nu nog maar beperkte hoeveelheid calcium binnen mag krijgen, ben ik een calciumarm dieet aan het samenstellen. Ik heb alles zover klaar, maar het lukt me maar niet om stro te vinden met een calciumgehalte van lager dan 4%. Kan iemand mij hierbij helpen? Hartstikke bedankt alvast!

Groetjes!

Charlotte

Geplaatst:

Bedoel je hooi of stro? Hoe ziet het dieet van je konijn er verder uit? Drinkt hij ook voldoende?

Geplaatst:

Ik denk dat je hooi bedoelt? Dat is wat konijnen veel moeten eten.

Of bedoel je stro omdat je konijn dat eet van de bodembedekking? In dat geval zou ik voor een ander soort bodembedekking gaan.

En mocht je hooi bedoelen, mijn dierenarts zei ooit dat Timothy hooi het minste calcium bevat. Maar of dat klopt? Je zou het iig kunnen uitzoeken.

Geplaatst:

Net als nalapuk heb ik ook vaker gehoord dat Timothy hooi het minste calcium bevat.

Even een vraagje, mijn nijn zit namelijk ook op een calcium arm dieet. Wat bij mij heeft geholpen is over te stappen naar spa blauw ipv kraanwater, wat voor water geef jij nu?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .