Satijntje Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Toen ik vanavond het toiletje van ons Robijntje schoon wilde maken schrok ik enorm want ik zag een oranje/roodachtig plasje in de bak en dacht meteen aan bloed bij zijn plas!!!Meteen gaan zoeken op google/bunnybunch en kwam er al snel achter dat dit vermoedelijk is gekomen doordat ik hem vandaag wilgentakken had gegeven en hij heeft een flink portie ervan op moet ik zeggen.Maar wat ben ik geschrokken zeg....pffff. Wel houdt ik het voor de zekerheid nog even goed in de gaten en heb ook nog een extra bakje water neer gezet voor het geval het drinkflesje niet voldoende vocht geeft. Dacht ook aan geconcentreerde plas ofzo en hij heeft een paar blaadjes Andijvie extra gehad voor wat extra vocht.Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?
Stamper2011 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Ja hoor hier zie ik dat ook als ze wilgentakken hebben gegeten. Zover ik weet is dat volkomen normaal.Wat konijnen eten heeft wel vaker invloed op de kleur van hun urine. Dat is niks om je zorgen over te hoeven maken.
Charita Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Ze hebben bij mij continu oranje urine. Maar ze hebben ook een wilgen rol liggen waar ze continu aan knagen. Dus zo gek is dat niet
Satijntje Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 Gelukkig maar dan hoef ik me dus geen zorgen te maken. Ben wel echt geschrokken zeg maar gelukkig is het dus normaal. Verder had hij ook geen ander gedrag en eet en drinkt hij verder goed en scheurt lekker door te tuin:love:
Aanbevolen berichten