Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik had nog wat vraagjes over poep. Het is mijn eerste konijntje dus ik heb nog geen plakpoep e.d. gezien bij konijnen. Vandaar mijn vragen want ik wil het natuurlijk wel in de gaten houden.

1. Moet ik elke dag checken bij haar kontje of daar nog poep zit?

2. plakpoep..dat is poep dat aan haar vacht blijft hangen en zijn niet de gewone keutels maar die keutels die ze altijd opeet, toch?

3. Ik ben bezig met het opbouwen van groente maar hoe zie ik dat ze daarvan last heeft van haar darmen? Is dat dan in de vorm van plakpoep? Of diaree? Of zijn haar keutels dan heel vochtig? Gisteren bijvoorbeeld iets meer witlof gegeven dan eerst en toen ik gisteravond een verdwaald poepje oppakte, was haar keutel een heel klein beetje vochtig en iets zachter dan normaal. Is dat dan een teken dat ze (nog) niet tegen die hoeveelheid witlof kan? Moet ik dan stoppen met die hoeveelheid en weer minderen?

Hoop dat jullie een antwoord hebben!:$

Geplaatst:

1. Hoeft niet elke dag hoor, gewoon ff kijken als je konijn langshupst, tenzij ze diarree heeft dan goed checken en als het erg vies is eveb met water afspoelen.

2. Plakpoep zijn niet de keutels die ze opeet nee, dit hebben ze als ze diaree hebben een vieze kont.

3. Als ze last krijgen van de groenten dan zijn inderdaad de keutels wat zachter en vochtiger, dan kan ze daar nog niet zo goed tegen. Als ze er echt niet tegen kan is het gelijk plakpoep.

Over de witlof: waarschijnlijk kan ze hiernog nniet zo goed tegen, weet niet hoe groot het stukje is wat je gegeven hebt. Maar je moet beginnen met een stukje ter grootte van een postzegel en als de keutels de volgende dag de keutels niet goed zijn dan nog niet meer geven of helemaal niet meer gevrn.

Als de keutels goed zijn mag je een stukje van 2 postzegels geven en weer in de gaten houden.

Ik zou per groente soort ongeveer een week uittrekken om te kijken of ze ertegen kan. Eind van decweek zit je op 7 postzegels als dit goed gaat dan gaat die groente gewoon goed en kan je met een andere groente erbij beginnen te geven.

Veel plezier met je nieuwe konijntje :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .