Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier kun je lezen waar dit over gaat: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?69116-Mijn-konijntje-is-ziek-denk-ik

Maar ik heb nu dus dwangvoer, en olvarit wortel (de fijne, voor de jongsten) gehaald voor Bo, De DA zei dat ze dat vaak liever hebben dan Recovery dwangvoer en dat dat ook prima was.. Gisteravond heeft hij in anderhalf uur zn 40 ml recovery binnen gekregen en at het (lekker!?) op. Het bleef tenminste zo goed als binnen..

Mijn moeder heeft hem de hele ochtend nu proberen te geven, maar hij vertikt het, ook de olvarit eet hij niet op.. We spuiten het in zijn bekje met de spuit maar hij laat het er gewoon uitdruipen, ook kun je zien dat hij gewoon steeds zwakker word, als hij anders gaat liggen, wankelt hij helemaal etc...

Hebben jullie misschien nog tips? Een kruik heeft hij al, maar daar wil hij niet op...

Hij moet echt eten, hij moet +-600 gram aankomen in anderhalve week, anders is het echt einde verhaal... Ik wil dit niet zomaar opgeven.. Maar hij eet gewoon echt niet..

Geplaatst:

Bah, wat vervelend voor je. Ik heb helaas hetzelfde gehad met mijn voedster toen zij ziek was.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts en hem op laten nemen.

Ik ben bang dat het anders snel einde verhaal is. Het klinkt namelijk helemaal niet goed.

Je hebt natuurlijk geen garantie dat hij het dan wel red, maar dan heb je in elk geval alles gedaan wat je kon doen.

Heel veel sterkte! Ik leef met je mee!

Geplaatst:
Bah, wat vervelend voor je. Ik heb helaas hetzelfde gehad met mijn voedster toen zij ziek was.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts en hem op laten nemen.

Ik ben bang dat het anders snel einde verhaal is. Het klinkt namelijk helemaal niet goed.

Je hebt natuurlijk geen garantie dat hij het dan wel red, maar dan heb je in elk geval alles gedaan wat je kon doen.

Heel veel sterkte! Ik leef met je mee!

Tja, de Da gaf al aan dat dit eigenlijk al einde verhaal was... En dat we nog konden proberen om hem om gewicht te laten komen en dan operatie te doen aan zijn gebitje.. Want als we dat nu zouden doen zou hij de narcose niet eens overleven... Maar we proberen dit nog, en als het niet lukt kunnen we tenminste onzelf recht in de ogen aankijken dat we het geprobeerd hebben....

Geplaatst:

Je kan nog proberen in een dwanggreep te dwangvoeden, maar als hij niet slikt ben ik heel huiverig.

Bij mij is niet slikken echt het laatste stadium helaas en dan laat ik ze over het algemeen inslapen. Echter ken ik ook genoeg mensen die het met dwangvoeren zelf niet helemaal likt en daardoor lijkt alsof hij alles laat druipen. Ik zou even contact opnemen met de dierenarts, want lijden is ook niet fijn.

De symptomen die hij heeft zit hem niet alleen in het gebit..

Geplaatst:
Je kan nog proberen in een dwanggreep te dwangvoeden, maar als hij niet slikt ben ik heel huiverig.

Bij mij is niet slikken echt het laatste stadium helaas en dan laat ik ze over het algemeen inslapen. Echter ken ik ook genoeg mensen die het met dwangvoeren zelf niet helemaal likt en daardoor lijkt alsof hij alles laat druipen. Ik zou even contact opnemen met de dierenarts, want lijden is ook niet fijn.

De symptomen die hij heeft zit hem niet alleen in het gebit..

Nee er zijn ook andere symtomen, maar dat komt uiteindelijk allemaal door zijn gebit, allemaal reacties op zegmaar, vertelde de DA. Maar ik heb eventjes gebeld en ze zeiden dat ik de spuit, hoe gemeen het ook klinkt, helemaal in zijn bekje/keel moet steken en dan moet spuiten, dan MOET hij doorslikken, het is even heel gemeen.. maar liever gemeen dan dat hij over 3 uur dood is.. Ik vind dit zo moeilijk bah.

Geplaatst:

Ik zou de spuit niet helemaal in zijn keel steken. Straks stikt hij nog. Kleine beetjes achter op zijn tong spuiten kan je wel proberen. Misschien gaat hij dan slikken. Pffff moeilijk hoor. Probeer maar zoveel mogelijk tijd met hem door te brengen nou het nog kan.

Geplaatst:

Klopt, daarom zei ik ook afhankelijk van hoe je dwangvoer.

Dwangvoeren is ook echt dwang spuitje verder in het bekje en dan slikken.

Alleen wanneer ze echt in laatste stadium zitten zal de hele slikreflex zijn ook onder echte dwang, dwang helaas..

Klinkt echt heavy, ik duim voor je.

Geplaatst:

Die conclusie is inderdaad te kort door de bocht.

Niet slikken is in veel gevallen het opgeven van het konijn en dat staat los van een overvolle maag, want ook konijnen die de maag leeg hebben doen dit als het lichaampje opgeeft.

TS heel veel sterkte met het verlies.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .