AdreanaAukema Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Ik heb morgenvroeg als eerste al een afspraak bij de DA.. Onze DA doet geen avond en nachtdiensten! (BOOS!!!)Maar goed.. Mijn rammetje bo (1 jaar, 3 maand oud).. Ik heb het idee dat hij echt ziek is, hij is lusteloos... Eet niet, drinkt niet (heb ik het idee).. Van het eten weet ik het zo goed als zeker, om 3 uur vanmiddag beetje in de bak gedaan, mist nog helemaal niets uit, uit de drinkfles ook bijna niets, wel beetje..En hij had eergister heel veel plakpoep, dus heb ik hem even gewassen (hij houd daarvan haha) en toen bij mij gehouden tot hij weer droog was, geen ramen open etc, heeft dus geen kou kunnen vatten.Maar zijn kontje is nu alweer extreem vies en het lijkt alsof er een bloederig pus uit komt ofz... Ik weet niet wat het is maar het stinkt echt verschrikkelijk en het lijkt gewoon op bloederig pus, alleen het is heel lichtrood.Ook heeft hij volgens mij snot, wat me net pas opviel, hele witte snot, best dik.. Ik ben blij dat ik morgen direct als eerste met hem heen kan, maar die avond dienst moet echt komen hoor... Stel dit is een dodelijk ziekte en hij is er morgen niet meer.. Ik zet vannacht 7x een wekker om te checken..Ik vind dit soort dingen zo eng, wat zou het kunnen zijn..
Caatje1988 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Ik zou proberen een andere dierenarts te bereiken die wel avonddienst doet!Dit klinkt heel ernstig morgen kan het idd al teclaat zijn :(
Vala Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Net als Caatje zegt zou ik inderdaad een andere konijnendeskundige bellen dit klinkt wel ernstig.Het is niet de bedoeling dat de darmen stil komen te liggen.
AdreanaAukema Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Het probleem is dus dat de eerste beste andere dierenarts hier zn 140 km vandaan ligt.. En ik heb een hele lieve moeder, maar dat vertikt ze, omdat nu nog te doen..........
Vala Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 poeh dat is wel een heel stuk rijden.Maar je konijntje moet wel blijven eten en drinken anders vallen de darmen stil.Ik heb er niet zo veel verstand van omdat ik zelf nog nooit heb hoeven doen, maar misschien zou je ze kunnen dwangvoeren als hij helemaal niets eet.
Noor88 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Ja dwangvoeding zou ik ook doen. Heb je al haar lievelingsdingen al geprobeerd? Hard eten, zacht, zoet, gaat nu niet om de lijn.. Dat kan je proberen als je et nog niet gedaan hebt. Anders indd met een spuitje dwangvoeding als je dat hebt of iig water. Ik zou een da met avonddienst iig bellen hierover, dan kan ze jr advies geven
Nvy Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Klopt het dat je in Sneek bent? (Dat staat bij je locatie.)Dan zou er toch een DA dichterbij te vinden moeten zijn die nooddienst heeft.
Stamper2011 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Weet je heel zeker dat er niet nog andere dierenartsen in de omgeving zijn? Ik ben namelijk bang dat je konijntje het niet overleeft als je tot morgen wacht. Dit is echt een spoedgeval.
Vala Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Deze dieranartsen zijn in sneek. Gewoon bellen tot je ergens terecht kanhttp://www.dewaterpoort.nl/http://sneek.cylex-bedrijvengids.nl/bedrijf/dierenkliniek-sneek-11014618.htmlDeze is 24 uur per dag bereikbaar voor spoeggevallen Tel. 0515-412112 deze is in Sneek
AdreanaAukema Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Klopt het dat je in Sneek bent? (Dat staat bij je locatie.)Dan zou er toch een DA dichterbij te vinden moeten zijn die nooddienst heeft.Yes! Ja ik ben even verder gaan kijken, er waren hier inderdaad wel meer, maar niet met avond uren etc.. Maar heb uiteindelijk gewoon het nood nummer van 1 van de dierenartsen gebeld... Weet je wat zijn eerste reactie op mijn telefoontje was? "je weet dat een avondconsult duurder is dan overdag?" Alsof ik niet weet dat het geld kost haha... najaIn ieder geval, we konden terecht, GODZIJDANK. Antibiotica gekregen, dwangvoer etc. Maar er was wel meer aan de hand, zijn gebit is niet goed -> Hij eet slecht -> Darmen staan stil -> Slijm bij anus -> VEEL te licht. En dus gaan we nu 2 weken zijn gewicht beter proberen te krijgen.. En mocht dat lukken, dan gaan ze over 2 weken hem proberen te opereren aan zijn gebit. Maar als het niet lukt, moeten we reeel zijn en hem in laten slapen, tranen springen me al in de ogen bij het idee... Maar ik wil hem ook niet onnodig laten lijden, ik ga ontzettend mijn best doen en al mijn energie in hem steken, houd jullie op de hoogte..
Vala Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Gelukkig kon je vandaag nog ergens terecht want als de darmen als stil stonden denk ik niet dat je langer had moeten wachten. Hopelijk krijg je er de komende dagen wat eten in. Probeer gewoon al zijn favorite dingen in huis te halen misschien helpt het.Heel veel sterkteDikke knuffel
Stamper2011 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Wat fijn om te lezen dat het toch gelukt is om vanavond nog met je konijntje naar een dierenarts te gaan. Zo te lezen had het ook niet veel langer moeten duren. Het klinkt wel heel ernstig.Heel veel sterkte en beterschap voor Bo. Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop.
AdreanaAukema Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Gelukkig kon je vandaag nog ergens terecht want als de darmen als stil stonden denk ik niet dat je langer had moeten wachten. Hopelijk krijg je er de komende dagen wat eten in. Probeer gewoon al zijn favorite dingen in huis te halen misschien helpt het.Heel veel sterkteDikke knuffelJa! En we hebben ook dwangvoer en antibiotica meegekregen, + de DA zei dat het een goed idee was om olvarit wortelen er door heen te doen etc. Dat vinden konijnen ook vaak heel lekker..Maar ja, hij weegt nu 1100 gram... Een konijn van zijn grootte hoort minimaal 1800 gram te zijn.. Dus als hij over anderhalve/2 weken nog niet gegroeit is.. Kunnen we het eigenlijk wel opgeven aka de woorden van de Da..Maar ik ga ervoor..
Eefje Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Poeh heftig zeg, wel fijn dat je vanavond nog terecht kon, het klinkt alsof het morgen al te laat zou zijn geweest inderdaad. Ik duim voor jullie, hij komt er vast bovenop!
Caatje1988 Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Was dus echt een noodgeval...Hopen dat ie er snel weer bovenop komt Ik duim voor je
Reza Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Gelukkig heb je een goede da gevonden! Heel veel sterkte met je nijn
Aanbevolen berichten