Lief Hartje Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Hallo allemaalNa een zeer heftige schijnzwangerschap, na koppelen met een nieuwe xram, heb ik besloten om Lief te laten castreren.Volgens de dierenarts, die de opvang helpt waar Lief vandaan komt, kun je haar het beste laten castreren op een moment dat haar hormonen rustig zijn en dan nog heb je kans dat het niet veel beter word...Wat zijn jullie ervaringen daarin? Moet ik inderdaad nog even wachten? Nesten bouwen doet ze niet meer, maar ze blijft rijden rijden rijden. Soms even een klein weekje rustig en dan begint het gesodemieter weer... Hartje is een schat en absoluut niet agressief, hij bijt niet van zich af en gaat steeds voor haar op de loop, of te wel:echt niet grappig meer :frown:Wat nu te doen? Wachten tot ze rustiger is geworden of toch zo snel mogelijk onder het mes?Ik hoop weer van jullie te horen!Groetjes Nanda
Eefje Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ik heb mijn voedster laten castreren toen ze hormonaal helemaal over de top ging. Ze reed de hele dag door op haar vriendje en sproeide de hele boel onder. Ze had ook helemaal geen rustige periodes meer, dit is weken achter elkaar doorgegaan, dus we waren erg blij toen ze onder het mes kon. Ik heb mijn dierenarts er ook helemaal niet over gehoord dat ik zou moeten wachten tot ze hormonaal rustiger was en die is zeer konijnkundig. Zo snel mogelijk onder het mes is mijn mening, dit is niet leuk voor haar en al helemaal niet voor je ram!
Stamper2011 Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ik zou haar ook zo snel mogelijk laten helpen omdat dit hormonale gedrag zoals Eefje ook zegt helemaal niet leuk is voor je ram maar ook niet voor je voedster. Ik heb zelf ook een voedster laten helpen die behoorlijk veel last van haar hormonen had. Nadat ik haar had laten helpen, was het vervelende hormonale gedrag voorgoed voorbij.
belleke Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ik heb ook beide dames laten helpen omdat ze niets anders meer deden dan rijden.Het is voor de partner maar ook voor de dames zelf niet leuk.Ik zou het je zeker aanraden. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.Knuffels Belleke
ricksem Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Mijn konijn rijd ook af en toe maar dat is nog niet veel, rijd alleen op een kussen en dat is maar heel even en dan is ze alweer moe
Lief Hartje Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Hartelijk bedankt voor jullie reacties!! Ik heb aangegeven dat ik Lief toch zo snel mogelijk wil laten helpen en hopelijk krijg ik dan vlot te horen wanneer ze heen kan. Ik vind het best wel spannend.Ik vind inderdaad ook dat ze er gewoon gefrustreerd uitziet, ik me niet voorstellen dat het fijn voelt al die hormonen door je lijf waar je niks mee kan en over Hartje nog maar gezwegen, hij ondergaat al die buien. Zelf word ik ook niet altijd happy van mijn hormonen Ik hou jullie op de hoogte!
Aanbevolen berichten