Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Mijn nichtje heeft ook een konijntje genaamd Vlekje.

Nu heeft Vlekje iedere dag diarree.

Hij krijgt iedere dag rauwkost, dat is iedere dag iets anders, en hij eet gemengd voer.

Het is erg zonde en irritant, dus ze willen graag weten hoe dat komt.

Weten jullie dat?

Help alsjeblieft!

Geplaatst:

Krijgt het konijn wel hooi? Want dat is heel belangrijk voor het konijn en ik denk dat het verstandig is om even te stoppen met de groenten en voorzichtig over te stappen op een ander soort biks. In ieder geval geen gemengd voer. Dus puur de bixjes. Een van de betere bix soorten is Sience Selectieve of Super Trio van Hope Farms, maar die laatste wordt door sommige konijnen niet zo goed gegeten omdat ze het niet lusten.

Zeker met warm weer is diarree heel gevaarlijk voor een konijn omdat dat enorm vliegen aantrekt. En dan vooral de groene vlieg die maden kan veroorzaken.

Ik hoop dat ze wat met het voer willen doen en als de keutels weer goed zijn, zullen ze de groenten heel voorzichtig weer kunnen opbouwen, maar dan moeten ze ook kijken wanneer het konijn wel diarree krijgt. Dan moeten de die groenten niet meer geven want dan kan het konijn daar blijkbaar niet tegen. Ik heb een konijn gehad die, als ze een te groot stukje wortel kreeg, meteen aan de diarree ging. Die kreeg dus geen wortel meer en sindsdien ging het goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .