piccaso123 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Het belangerijkste is dat hij keutelt eet en drinkt en volgens mij (als ik het goed lees) doet ke dat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2013 amper.. hij keutelt wel wat...eten is af en toe in een bevliegen een paar hapjes hooi of groenvoer...en drinken doet hij niet ..heeft hij 1x gedaan. 'savonds doet hij het meer dan overdag. Maar sinds eergisteren is het weer mis. Maar goed we gaan het zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Ik weet het ook echt even niet meer, ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt met de echo, want dit is niet leuk meer voor jou en Bailey. Heel veel succes in ieder geval!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 18 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Ja ik weet het ook niet inderdaad. Nu koelt het wat af en heb ik hem een paar keer goed gemasseerd en nu is hij weer wat levendiger, wat meer keutels en eet hij wat hooi, en ik durf zelfs te wedden dat als ik een bakje biks neerzet hij er een paar zou pikken. Maar eventjes maar niet. Hij heeft ook wat witte vlekken van urine op het dekentje. Nu denk ik zelf dat het door de paardebloemblaadjes komt wat hij veel gegeten heeft en bijna niks anders wil eten aan groenvoer. Maar daar wil ik hem nu ook niet teveel van geven aangezien ik niet weet wat het is. het enige waar ik nu bang voor ben is dat het gewoon terugkerend gas is en toch nog een beetje verstopping van de haren wat zijn eetlust beinvloed en dat ik straks voor niks hem al die stress aan doe van die echo en hij straks nog meer gas er van krijgt. Maar zoals ik net ook zei.. het is wel de beste manier om dingen uit te sluiten en om er achter te komen wat het daadwerkelijk is. Ik ben nooit bij een echo geweest omdat Boefje bij een andere dierenarts onder narcose moest. Maar lijkt me wel dat ze hem met zo'n tondeuse gaan scheren op zijn buikje enzo .. dikke stress.. dat geluid al enzo. Nou hopen dat hij even flink is en geen spontane hartaanval gaat krijgen....:erf::arf: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Jeetje..ik slaap al een maand slecht en met een doorbroken nacht, maar dit is tot dusverre toch wel mijn slechtste nacht geweest. Het voelde alsof ik gemarteld werd dat telkens wanneer ik net lekker in slaap viel de wekker weer ging. Zometeen met Bailey naar de dierenarts.. ik voel me erg zenuwachtig. Ten eerste bang dat mijn broer niet op tijd komt. Die bel ik over een kwartier wel even voor de zekerheid. Daarna ben ik bang dat Bailey een ontzettende drama en stress scene gaat schoppen. En daarnaast ben ik bang dat ik iets engs te zien en te horen krijg. Mijn hoofd blijft natuurlijk malen wat het kan zijn. Ik hoor wel aldoor scherpe geluidjes van zijn tandjes af komen soms. Als een tandenknars maar gewoon zo tussendoor op een heel normaal moment zonder dat hij pijn oogt te hebben. Ik denk toch dat er mogelijk weer haken zijn ontstaan. Hier sta ik dus absoluut niet op te wachten want als dat zo is dan kan hij weer onder narcose. Daarnaast moet ik eerst wachten tot ik weer centjes heb. Als hij dan toch onder narcose gaat kan ik dan net zo goed gelijk een foto laten maken mocht er dan toch niks met zijn gebitje aan de hand zijn. Echt waardeloos dit.. ik ga als ik thuis kom eerst eens even slapen want anders komt het niet goed met mij. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 (aangepast) Nou ik ben weer terug van de dierenarts. Eindelijk een goeie met verstand van zaken. Ik heb de afgelopen keren toch clowns gehad joh die daar echt dingen zeiden waarvan ik dacht..WAAR PRAAT JE OVER?? Die eerste gaf alleen AB mee na de operatie en geen pijnstilling of darmstimulerende middelen. En volgens hem moest ik geen cisaral en methocloral tegelijk geven want dat was niet goed. En hij ging zo even met zijn blote oog in het bekje kijken en hij kon weten dat Bailey geen gas had zonder hem goed te voelen of met een stethoscoop te luisteren. :surprised:Die tweede kon alleen zeggen..ja ja konijnen en narcose dat is altijd lastig.. en dat de weegschaal te groot is om konijnen secuur te wegen.. lol haha.. goed bezig denk ik dan. De derde was een vrouw en die ging ook niet met zo'n lampje in zijn bekje kijken want daarmee zou je volgens haar niks kunnen zien. Dat ding bestaat ook voor niks en wordt ook voor niks gebruikt door zoveel dierenartsen..omdat je daar niks mee kan zien.. :grrrrrr:Dus ze ging met een nat watje op een pincet want ze kon geen wattenstaafje vinden over zijn kiesjes heen en als het bleef haken zouden er haakjes en uitsteeksels zijn. Bizar.... Nu eindelijk eentje die ook daadwerkelijk kon zien dat Bailey toch kleine haakjes weer heeft en dat zij denkt dat dit waarschijnlijk de oorzaak is. En dat hij daardoor ook gas krijgt aldoor en tja dan is het cirkeltje rond. Ik heb een grote dwangvoerspuit mee gekregen en ik moet nu echt 4x daags minimaal 10 cc dwangvoeren. Ik was aldoor bang op verstopping enz net als bij Boefje dus ik gaf telkens elk uur maar een klein beetje. Dat is natuurlijk niet genoeg en geen doen. Ik ga hem nu tot woensdag aansterken en proberen ervoor te zorgen dat die darmen weer een beetje goed gaan bewegen en dan wordt hij geholpen aan zijn kiesjes en eventueel nog een echo gedaan. Dan is hij toch onder narcose. Ik ben weer wat opgelucht..die pijn wat hij heeft en dat drukken met zijn achterkantje kan waarschijnlijk komen door gas en pijn in de buik wat ik al vermoedde.. maar voor de zekerheid een echo kan vast geen kwaad. Nu nog even kijken hoe ik dat financieel allemaal ga doen. Ik heb hem nu even weer wat ontstresst van de dierenarts bezoekje. Ga hem zo even dwangvoeren.. voor zover me dat gaat lukken met hem. Het zou hem en mijzelf wel minder stress geven als ik gewoon 4x per dag doe. Scheelt mij wel. Kan ik weer 's nachts slapen en als ik volgende week met mijn stage begint komt me dat ook beter uit. Nu alleen hopen dat het dan goed gaat met die darmpjes..en hij niet telkens een gas aanval krijgt. 19 juli 2013 aangepast door Boefje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
piccaso123 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Eindelijk een beetje beter nieuws (ik bedoel dat je een dierenarts hebt gevonden met verstand en die weet hoe je het moet oplossen enzo) hoppelijk word je konijn nu wel beter... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Zo dat valt vies tegen... ik denk kan nu wat langere uurtjes achter elkaar slapen, maar dat is wreed veel moeilijker om weer wakker te worden om medicatie of dwangvoer te geven. Ik heb de nodige dronken en strompel en struikel scenario's wel gehad. Dingen uit mijn handen laten vallen omdat mijn spieren het nog niet zo goed doen. Hmm... misschien is het wennen na een maand lang half wakker te slapen. Gaat vast goed komen. In elk geval heeft Bailey geen echte gas aanval meer gehad (afkloppen) en lijkt hij slechts last van warmte te hebben en tja zijn gebitje denk ik. Hij had in elk geval gisteren wel over de hele dag verspreid toch nog wel 5 gram als niet meer biks gehad. Niet verkeerd denk ik maar zo.. De haken zijn dan ook niet zo erg dat hij er helemaal niet meer van kan eten, maar echt dat fenomeen: eten alsof je al dagen niet gegeten hebt, wat ik ben Noellie en Juneau zie zit er niet in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamper2011 Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Wat fijn dat je eindelijk een dierenarts hebt gevonden met verstand van zaken en dat er niks ernstigs met bailey aan de hand blijkt te zijn. Ik vraag mij alleen nog wel 1 ding af, waarom moeten de haakjes onder narcose worden weggehaald? Mijn dierenarts doet het eigenlijk altijd zonder narcose omdat hij meer konijnen heeft zien overlijden door een narcose dan door stress. Zeker met konijntjes die al wat zwak zijn, is het oppassen. Ik heb zelf inmiddels 2 keer haakjes bij een konijn weg laten halen zonder narcose. Leuk vinden ze het niet maar het is zo gebeurd. Je hoeft op die manier niet bang te zijn dat je konijn misschien niet goed uit de narcose komt. Verder heeft het als voordeel dat je konijn zich niet de rest van de dag duf en ellendig voelt. Ik weet dat het merendeel van de dierenartsen het alleen onder narcose doet maar ik blijf mij afvragen waarom. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 20 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Nou ik denk dat het te maken heeft met ook stress.. het is nogal wat als je bekje opgehouden wordt en ze aan je kiezen zitten te raspen en doen.. Soms raken ze de tong of iets dergelijks.. als ze spartelen kunnen ze er ook moeilijk bij of het verkeerd afslijten waardoor ze helemaal fout gaan kauwen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog eens dat ze niet overal bij kunnen en niet alle haken kunnen zien daardoor en misschien wel wat over het hoofd zien. Of hij niks ernstigs heeft weet ik natuurlijk niet. Ik ga er niet van uit. Ik denk echt een combi van gas en die haken. Nu heeft hij gelukkig even geen gas, maar het verbaasd mij dat een konijn zooooooo ziek kan worden van gas. Ik was echt super bang dat hij dood ging hoor. Hij lag er soms zoooo zielig bij..en dat hij zulke kleine haken heeft dat hij toch nog wel eet ondanks dat.. dat het dan zoveel pijn zou veroorzaken dat hij geen eetlust meer heeft? Ik blijf er toch wel wat vraagtekens bij houden, maar goed het diertje kan niet praten dus ik doe maar gewoon wat mij het beste lijkt. Misschien dat het weer ook meespeelt. Die warmte.. ik lees hier wel meer dat konijnen daardoor minder eetlust hebben. En natuurlijk dat Bailey ook nog eens zijn partner heeft verloren en een heftige operatie heeft gehad.. narcose doet ook best wat met een konijn. Hij is nog een beetje stijfjes en stram soms..en dan te bedenken dat hij straks weer onder narcose moet..zucht.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stamper2011 Geplaatst: 20 juli 2013 Delen Geplaatst: 20 juli 2013 Dat klinkt als een logische reden. Toch ben ik blij dat mijn dierenarts het als het even kan zonder narcose doet. Het hangt natuurlijk wel van het konijn af of dat kan of niet. Dat konijnen behoorlijk ziek kunnen worden van gas, heb ik zelf dit jaar ook gemerkt helaas. Zodra ze pijn hebben, stoppen ze ook meteen met eten. Helaas heeft Lin het niet gehaald maar gelukkig lukt het jou om Bailey er wel keer op keer weer bovenop te krijgen. Nou maar hopen dat hij straks weer helemaal de oude is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2013 En daar komen dan die stemmetjes weer in mijn hoofd... vrijdag ochtend is hij bij de dierenarts geweest en was dus geconstateerd dat hij kleine haakjes heeft. Daar heb ik dus ook een afspraak voor woensdag over gemaakt. Vanaf dat moment deed Bailey het heel goed. Hij leek bijna weer een normaal konijntje. Was vrolijk, 1 gekke binkie, de hele dag door hooi eten, zelfs een aantal biksjes achter elkaar eten. Toch wel 10 gram biks gegeten zaterdag. Wel verspreid over de dag, maar dat is wel bijna zijn hele dagelijkse hoeveelheid. Hij dronk weer uit het waterbakje en ik had hem al heel lang niet meer zien drinken. Groente begon hij meteen te eten. Bleef wel wat liggen maar at hij later op. Ik was helemaal blij. Toen ging ik denken..hmm.. als dit zo door gaat moet hij dan nog wel onder narcose? Het is niet onbekend dat kleine haakjes vanzelf weg kunnen slijten als het konijn beter gaat eten. Stel je voor.. een konijntje dat het zo goed doet ineens weer onder narcose en dan weer overnieuw beginnen? Ik was al zo'n beetje vastbesloten om het uit te stellen en het aan te gaan zien. Maar ik had nog de tijd.. we gingen het zien. Als hij het dinsdag nog zo goed zou blijven doen dan ging ik het uitstellen. Vandaag is het weer minder.. meneertje heeft weer veel gas in zijn buikje en eet dus ook weer minder goed. Waar komt die gas toch vandaan? Ja ik snap dat hij van zijn pijn door die haken daar last van kan krijgen. Maar hoe kan het dan dat hij de hele vrijdag en zaterdag zo vrolijk en goed bezig was. Hij kauwde een end op los en hij vertoonde geen teken van pijn. Ik snap er werkelijk niks meer van. Straks is het niet door de haken maar door slechts die rot gas. En dan geef ik hem weer stress en gaat hij weer onder narcose en verergerd het alleen maar en lost het misschien nog niks op. Hij moet gewoon van die rot gas af! :grrrrrr:ik weet het even niet meer.. de afspraak staat ook nog gewoon hoor.. maar hoopte eigenlijk op een klein wonder dat het niet nodig zou zijn. Het begon er ook zeker op te lijken, maar nu ben ik er niet meer zo zeker van... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Man o man..ik word zo schijtziek van dit weer he! Probeer ik al een maand Bailey weer een beetje aan het eten te krijgen komt dit soort klere weer aanschijten. Vrijdag en zaterdag deed hij het inderdaad heel goed.. zondag weer gas..gisteren onmenselijk heet en vandaag heeft hij weer last van zijn buikje. Of dat door de kiesjes komt ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat dit zo niet langer kan en er moet maar een keer wat aan gedaan worden. Gelukkig ga ik morgenvroeg weer met Bailey er naar toe en bespreek even het een en ander. Misschien toch wel verstandig die haakjes te laten verwijderen en tegelijk een echo te laten doen. Dan weet ik ook meteen of er wat loos is en als die haakjes er al voor zorgden dat hij mindere hoeveelheden eet dan zou dat wellicht kunnen helpen. Laat het weer ook maar weer wat afkoelen hoor. Ik klaag normaal niet zo snel. Ik vermaak me prima met dit weer als ik vrij ben, maar het helpt absoluut niet mee met het herstel van Bailey. Ergerlijk!! Deze dame is FED UP! klaar ermee! Als Bailey niet heel snel weer de oude is dan ga ik in Godzilla modus! :grrrrrr: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Net weer met Bailey naar de dierenarts gehaast. Gelukkig was de goede dierenarts aanwezig. Bailey had een hele opgezette maag en hij had de hele dag amper gegeten en pijn.. en ik had al een paar keer zijn buikje wat gemasseerd, maar dit keer was het zijn maag en niet zijn buik. Dus ik in paniek naar de dierenarts. Die voelde op dat moment geen gas maar zijn maag was inderdaad vol en zijn buikje ook. Vind ik niet zo gek want Bailey heeft amper gekeuteld. Hij heeft een sterke pijnstilling gekregen met een injectie. En nu moet ik hem eerst zo laten en geen dwangvoer geven en medicatie meer. Morgen gaat hij dus nog niet voor zijn haakjes op zijn kiezen. Morgenavond moet ik weer langskomen voor controle enz. En dan verder kijken. Hopelijk gaat het nu gewoon goed met hem. We zijn er nog niet. Het is gewoon vervelend dat hij aldoor last van zijn buikje heeft. Ik was vergeten te vragen waardoor hij dan zo'n pijn heeft als zij zegt dat ze geen gas meer voelt. Als het er niet uit komt dan lijkt me toch dat er iets verstopt zit? Maar hij heeft wel een keuteltje laten vallen daar. Ook sprong meneertje weer in mijn nek en toen we hem weer terug wilden zetten op de behandeltafel trok meneer mijn hele shirt mee..dus daar stond ik dan zo'n beetje in mijn bh .. hahaha gelukkig was het een vrouwelijke dierenarts. Hij ligt nu stilletjes op de plek waar die net ook al de hele tijd zat maar nu ligt hij wat meer ontspannen. Mij een beetje in de gaten te houden. Hopelijk werkt de pijnstiller gauw in. Ik hoop ook dat die gas aanvallen weg gaan met de haakjes op zijn kiezen als die verwijderd zijn. Ben dit drama nu meer dan zat. Wat een lange adem zeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Hmm.. oh ja en ik vroeg waarom een gedeelte van zijn haartjes nog niet gegroeid is. Zegt ze ja dat duurt gewoon heel lang. maar rondom zijn oogje is het aardig gegroeid maar dat stuk op zijn koppie is nog even kaal als dat toen t geschoren was.. ja daar kon ze ook niet zo goed iets over zeggen.... en ging snel weer over op een ander onderwerp. Ook heeft hij nog huidschilfers wat volgens haar waarschijnlijk wel schilfermijt is geweest maar als ik stronghold heb gebruikt dan was het nu wel over en die schilfers duurt nog wel even voor het weg is. Nu denk ik ineens.. wat als het niet beter wordt..wat als hij niet keutelt.. wat als hij weer gas krijgt... moet ik hem dan alsnog laten en geen medicatie geven? Ik heb het niet gevraagd. Ja als hij gas kreeg moest ik weer bellen..maar hoe lang moet je dan wachten als hij niet keutelt en dus verstopt is.. ik snap er niks meer van. Ze zei dat zijn buikje vol genoeg was, dus ik hoefde geen dwangvoer meer te geven de rest van de dag enz.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 zucht... wat een beproeving voor mij zeg. Hem zo laten. Hij ligt nu nog op dezelfde plek en het lijkt wel alsof zijn beentjes het niet zo goed doen. Hij is ook slap van de pijnstiller. De dierenarts zei dat hij wel wat slaperig zou worden. Nu begrijp ik alleen niet hoe ik hem zo moet laten ookal zou hij niet eten omdat hij een volle buik heeft... hij heeft de hele dag amper gekeutelt en hij heeft bijna niks gegeten. Buiten de dwangvoer om. Wat als hij een verstopping heeft? Daar heeft ze niks over gezegd. Normaal gesproken zou er toch allang keutels moeten zijn? En nu kan ik haar niks meer vragen. Ik zei al panisch..maar wat als hij niks eet? Dan komen de darmen toch stil te liggen? Ze zei dat hij genoeg in zijn buikje had. ja snap ik maar dat moet er toch ook uit?? Ik maak mezelf weer helemaal gek en ik heb er echt moeite mee hem geen buikmassage te geven. Hij ligt daar maar zo zielig. Bijna drie uur lang al.. Wat als ze het verkeerd heeft! :(Nou als dit nog langer duurt ga ik zijn buikje wel masseren hoor.. ik mocht hem geen medicijnen geven omdat ze vond dat hij het nu even zelf moest doen. Kon ze geen ander moment daarvoor uitkiezen? Toch niet wanneer een konijn zoveel buikpijn heeft en amper heeft gekeutelt? Ik durf er niet op te vertrouwen.. maar wil ook niet gelijk tegen het advies ingaan.. dit is wel het moeilijkste wat ik heb moeten doen. NIKS DOEN.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Kun je geen andere da op het noodnummer bellen? Desnoods 20 km verderop en je vragen voorleggen. En wat je nu het beste kunt doen om hem de nacht goed door te laten komen. Een da zoeken morgen komt dan wel weer.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Nou ik kom van de dierenarts..en die adviseerde mij helemaal niks te doen..ze heeft hem pijnstilling gegeven en zijn buik en maag gevoeld. Ze zei dat hij een volle maag en volle buik had en dat ik nu gewoon even niks moest doen. Hij moest zogenaamd nu zelf weer gaan keutelen en alles doen zeg maar.. Ze zei dat echt met een lach van ik ben benieuwd hoe het morgen gaat. Hij zat er echt zielig bij en maakte allemaal rare 'proest' geluiden. Ik was al in paniek hier aan het rondstruinen en wilde inderdaad al een nood nummer bellen..maar hij liep net weer rond zag ik en volgens mij heeft hij een sprietje hooi gegeten of eraan gesnuffeld.. kan ik vanaf hier niet zo goed zien..... even kijken of hij gekeuteld heeft. Hoop het zo... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 23 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2013 nee helaas nog geen keutels... :frown: ik ga denk ik ook maar in de slaapkamer tv kijken, want ik maak mezelf helemaal gek. Ik moet hem maar gewoon laten. Ik kan nu toch niks doen verder.. een uurtje geleden ofzo had ik even stiekem toch zijn buikje gemasseerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 23 juli 2013 Delen Geplaatst: 23 juli 2013 Als het in de maag zit, zou ik het masseren niet meer doen. De maagwand is heel dun, dus moet je zo min mogelijk aankomen. De maag moet ook nog eens op een speciale manier gemasseerd worden. Toch lijkt dit me niet goed, ken je da ook niet goed, maar had toch een andere da van de lijst hier gebeld voor second opinion qua doen en laten. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ik heb Vala bij het gas van Jailbreaker laatst ook het telefoonnummer van mijn da gegeven. Die heeft haar telefonisch nog geadviseerd, ivm fout advies van haar eigen da.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vala Geplaatst: 24 juli 2013 Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Inderdaad dat was heel fijn dat ik toen even haar kon spreken.Ik hoop zo voor je dat het snel wat beter gaat en dat je ook eindelijk van het weer kan genieten...Sterkte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Ik had om 4 uur 'snachts nog een keertje zijn buikje gemasseerd.. ja sorry hoor maar ik kan niet anders. Ik vertrouw eigenlijk weinig mensen.. en een dierenarts momenteel al helemaal niet zo best na wat er gebeurd is met Boefje. Ik hoorde toen ineens een paar geluidjes. Toen zijn buikje weer wat soepeler aanvoelde heb ik hem weer gelaten en ben ik verder gaan slapen. Jawel voor het eerst weer in mijn bed. Af en toe werd ik wakker en dan hoorde ik hem hooi kauwen. Ik zag ook een paar keuteltjes dus ik voelde mij weer wat gerust. Ik werd net wakker gebeld door mijn moeder en ik dacht er is wat loos wie belt er nu zo vroeg! Was het al half 10 :he:. Werd wel brak wakker hoor..stijve nek. Bailey had wat keutels liggen. Niet de mooie die ik gewend ben. Redelijk groot en rond. Deze waren klein en vervormd voornamelijk en soms zaten ze aan elkaar met een haartje. Om half 6 moet ik weer met hem naar haar toe en kan ik mijn verhaaltje weer doen. Ik weet niet wanneer hij geholpen gaat worden aan zijn kiezen. Vandaag zal het in elk geval denk ik niet meer worden. Hoop alleen niet dat hij in die tussentijd weer last van gas gaat krijgen. Deze was wel heel extreem. Zo erg dat ik er met een massage al niks aan kon doen en Bailey de hele dag pijn had in zijn buik. :frown:En dan uiteindelijk maar hopen dat dat het was en hij weer gewoon kan opknappen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 24 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2013 Net bij de dierenarts geweest. Hij poept en plast en eet.. misschien niet zoveel als dat hij zou moeten, maar hij moet het nu dus tot de 14e zonder medicatie en dwangvoer doen. We gaan het zien. Nu mag ik als hij echt helemaal niet meer eet wel dwangvoer geven. Dit zou mogelijk helpen zodat hij minder stress heeft. Hij zou alsnog aan zijn kiezen geholpen moeten worden want zijn kaakstand zou volgens haar niet goed zijn en aangeboren..vind ik dan wel een beetje vreemd waarom Bailey dan bijna vier jaar lang geen last van haken heeft gehad. Ik denk dat het ook door fout voer komt hoor. Ik had ooit een keer russel rabbit voer gegeven. Van die grote gladde staafjes. Snap niet hoe die beestjes daar fatsoenlijk op konden kauwen maar ja ze vonden het lekker. Boef die nog nooit haken heeft gehad kreeg daar extreme haken van en nu heeft Bailey ook weer last. Ik ben ook heel eerlijk geweest dat ik weinig vertrouwen in dierenartsen hebt en ook een aantal bij de praktijk zelf. uiteraard kon ze daar niet zoveel over zeggen.. domme sufkippen. En ik begon over coccidiose in de lever.. maar deze dierenarts beweerde dat er alleen 1 soort was en daar kregen ze erge diarree bij. En dat andere zou niet bestaan. Dierenartsen worden volgens mij maar wat gek van al die googlende konijneneigenaren hahaha.. maar ja moeten ze maar beter hun best doen. JA TOCH? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mevrouwtje Theelepel Geplaatst: 25 juli 2013 Delen Geplaatst: 25 juli 2013 Jeetje wat een toestand zeg. Hoe moeilijk het ook is: je moet ook goed voor jezelf blijven zorgen hoor! Weinig slaap, veel stress, dat breekt gigantisch op.Ik kan je geen advies geven, maar mijn konijnkundige dierenarts zei dat het herstel van stilliggende darmen soms echt dagen tot weken kan duren. Mijn konijn is nu opgenomen en krijgt injecties ipv orale medicijnen. Als de maag / darmen stilliggen dan werken die oraal toegediende medicijnen niet zo goed en dat vind ik wel aannemelijk klinken. Hopelijk vind je toch een dierenarts die je kunt vertrouwen, want die twijfel en onzekerheid over wat je nou het beste kunt doen is echt slopend.Ik duim ook voor jouw konijntje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 26 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2013 Dank je. Gelukkig gaat het NU iets beter met hem. Hij krijgt geen medicijntjes meer..Ik wist allang al dat zijn darmen het op zich wel weer goed deden, want als hij mooie redelijke grote keutels heeft voor zijn doen op af en toe een misvormde 'haarkeutel' er tussen dan doet dat het wel goed. Ik zat alleen met die herhaaldelijke gas aanvallen. Hij doet het op zich wel goed, gisterochtend ook. Veel mooie keutels en at goed hooi. Uiteindelijk heeft hij toch nog zijn 10 gram biks op over de dag verspreid, dus angst dat hij echt afvalt heb ik nu niet. Stomme is, ik was gisteren aan het werk en toen ik thuis kwam..een paar zielige kleine keuteltjes. Ik had zijn buikje gemasseerd en gelijk volgden er weer grote keutels en at hij weer goed. Het lijkt wel alsof hij het minder goed doet als ik er niet ben ofzo. Gekkerd..Of het komt door de warmte. Geen idee. Ik hoop in elk geval dat dit zo blijft of verbeterd en dat die gas aanvallen verleden tijd zijn. Het mag nu ook wel hoor. Ja wat dierenarts betreft..er zou een goede zijn in Groningen. Dat is even een stukje met de trein en een stukje lopen door de stad, maar misschien dat ik in vervolgd die kant op ga. Het vervelende is dat dit hier nu ook al loopt en zij nu alweer een aardig geschiedenis weten van hem. Als ik daar heen ga heb je weer een heel verhaal van hier tot ginder voor ze up t date zijn. In dit geval misschien niet zo handig. Ik neem aan dat zelfs deze dierenarts wel een konijnenbit goed aan kunnen. Daarna is het denk ik toch Groningen voor de wat extremere dingen. En dank je ^^ik duim ook voor jou nijn. Gaat het inmiddels wat beter? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten