Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit Forum,ik weet me geen raad meer.

Mijn konijn,Bram,is bijna 2 jaar oud en mijn zonnetje in huis.

Nu had hij last van een losse kies,deze is getrokken maar onder de kies zat een kieswortelabces.

De dierenarts heeft dit schoongemaakt en ik kreeg medicijnen mee en fysiologisch zout om de wond 2 x daags te spoelen.

Nu is het zo,dat het wondje erg snel dichtgroeit. Dit krijg ik wel steeds een beetje open waardoor ik de wond kan spoelen.

Nu voel ik weer een harde bult onder zn kaak,en met het spoelen krijg ik de pus er bijna niet uit.(telkens kleine beetjes) Ik heb ook al wat met een pincet geprobeerd,maar het lijkt zo vast te zitten.

Bram lijkt er geen last van te hebben,hij eet,speelt en is gewoon helemaal de oude.

Het vastpakken voor het spoelen vindt hij vreselijk,en ik krijg nu het idee dat het gewoon niet helpt.

Wat moet ik doen? Zelf zat ik te denken aan een second opinion bij een andere dierenarts,maar hoelang moet je hier mee doorgaan? Is het voor Bram wel allemaal te doen?

Iemand misschien nog tips hoe ik de pus het beste eruit krijg? ( ook als ik duw op de bult komt er gewoon niets uit!)

Vast bedankt!

Geplaatst:

Ik gok dat je carprofen mee hebt gekregen. Ik weet dat Duplocilline wel goed kan werken tegen abcessen. Maar als het littekenweefsel is valt het mee, maar als het abces niet goed weg wil denk ik dat je dat er ook bij zal moeten gebruiken. Maar dat zal je moeten overleggen met de dierenarts.

Geplaatst:

Welkom hier. Ik heb laatst ook een konijn gehad met een hardnekkig abces. Die heeft een aantal weken Duplocilinne gekregen. Spoot ik zelf.

Ik heb toen zelf ook homeopatisch behandeld.

Kijk anders eens even op de site van Wilhelmina Kliniek in Utrecht.

Hoop dat het geen abces is maar littekenweefsel.

Knuffels Belleke

Geplaatst:

Het was idd carprofen. Ik heb net de dierenarts gebeld,om 11.00 kunnen we terecht. Ik zal het es vragen van die duplocicline. Het is zo lastig allemaal,hij is zo blij en levendig! Hij zag net zn transporthokje en begon meteen te stampen,hij voelt de bui al hangen. Ik laat straks weten wat de dierenarts heeft gezegd. Iig bedankt voor jullie snelle reacties!

Geplaatst:

We zijn bij de dierenarts geweest. Er zat nog wat pus in,dat is er nu uit. De dierenarts vond het er goed uitzien! De witte rand rond het abces is de abcesrand,volgens de arts is dit een goed teken omdat het lichaam het abces afstoot. Antibiotica was nu geen indicatie voor omdat het abces lokaal zit.ik moet nu doorgaan met spoelen totdat de witte rand ook weg is,dan terugkomen bij de dierenarts. Ik ben erg blij met dit nieuws! Bedankt voor jullie reacties!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .