Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Teddy dwerg konijntje en ze heeft een tijdje een tranend oogje.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, ik heb als allereerst toen het begon haar haar rond haar oogje weggeknipt.

Helaas geen verschil gemerkt, daarna oogzalf gekocht, het werd iets rustiger en traande minder maar nog steeds geen goed resultaat.. Ik heb de DA gebeld en die heeft verteld dat ik door moet gaan met de oogzalf. Dus ik zit nog steeds met oogzalf ik had ook een middel gekocht om het oog te reinigen helaas geen verschil gemerkt.

Zelf zat ik te denken dat er misschien iets niet goed is met haar traanbuisje.. Alleen mij is verteld dat er dan kies of tandproblemen moeten zijn of een ontstoken traanbuis of traanzakje.

Heeft iemand misschien nog een idee voor een ander medicijn? Ik zal zo een foto van haar oog maken.

Groetjes

Geplaatst:

Het beste is bij de dierenarts laten kijken of ze inderdaad problemen met haar gebit heeft. Als ze haakjes heeft kan dit zo verholpen worden onder een roesje narcose. Als je daar te lang mee wacht kan het veel erger gaan ontsteken en dan ben je nog veel verder van huis.

Geplaatst:

Ik zou naar de da gaan en ff goes naar de kiezen laten kijken.

(De achterste kiezen kunnen alleen onder narcose goed bekeken worden)

Als je konijn haakjes heeft kan dit inderdaad de oogzenuw irriteren omdat dit heel dichtbij elkaar zit.

Zeker aangezien je zegt dat oogzalf nietcecht werkt.

Een konijn van een kennis van mij had ook een geïrriteerd tranend oog en die bleek hele grote haken te hebben.

Toen het bijgeslepen was was het oog ook met 3 dagen beter ;)

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties, ik zal kijken of ik morgen terecht kan bij de DA en dan ga ik haar meteen na laten kijken en hopen dat de DA iets voor haar kan doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .