sitab Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Hallo allemaal,Mijn konijn Skoelie van 10 maanden heeft sinds eergisteren een bult op zijn rug en een zere voorpoot. Hij kan niet meer goed op zijn voorpoot lopen en houdt hem wat omhoog.Gisteren ben ik met meneer naar de dierenarts geweest en het blijkt dat hij een nagel mist bij die voorpoot en daar last van heeft. Ik heb pijnstillers meegekregen en hij heeft gister een injectie gehad. Pijnstillers wil hij natuurlijk niet slikken, ook niet op een cracotte oid hij trapt er niet in. Ik ben bang hem pijn te doen en stress te bezorgen als ik hem ga vastpakken.Daarnaast heeft hij ook een bult op zijn rug. Ik ben donderdag op vakantie geweest en toen zat er nog niks dat ik kon voelen. Maandagavond voelde ik ineens iets. De bult is niet hard en je kan hem ook bewegen en verplaatsen. Hij lijkt er geen pijn aan te hebben als je eraan zit. De dierenarts wist niet wat dit was en we moesten het maar een maand in de gaten houden maar dat vind ik wat lang. Ik weet zeker dat kruimel(vriendin) hem niet gebeten heeft want ze zijn vanaf het begin juist heel klef.Skoelie is wel enthousiast en eet nog goed. Hij loopt en rent nog wel maar is minder actief dan anders. Ook ligt hij al de hele dag tegen Kruimel aan, terwijl hij meestal gewoon waaks naast haar zit.Ik weet nu even niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik maak me een beetje zorgen maar misschien maak ik me ook wel teveel zorgen. Hebben jullie nog tips om Skoelie zijn pijnstillers te geven en te voorkomen dat ik hem pijn doe bij zijn voorpootje? en wat moet ik denken van die bult?
Sonja1990 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Heb je het op een stukje gedroogd brood geprobeerd? Dat wil nog wel eens helpen. wat de bult betreft, dat kan ik vanaf hier niet beoordelen. Maar als hij er eerst niet zat is het niet goed lijkt me. En een maand vind ik ook wel erg lang eerlijk gezegd.
sitab Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 tsja, niet wat ik kon voelen als een bult. Heb wel eens iets gevoeld maar dat voelde meer als een ruggenwervel en ik dacht dat ik dat nu beter kon voelen omdat zijn zomervacht eraan komt. Achteraf gezien was dat misschien al wel die bult.
sitab Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Hij heeft wel 2,5 week geleden inentingen gehad maar die is echt in zijn nek gezet dus dan zou er geen bult moeten zitten op zijn rug lijkt me.
Baziel en Babette Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Een bult na het inenten kan overal in die buurt komen. Babette had vorig jaar twee weken na de inenting ook ineens een bult. Ze had die ook echt in de nek gekregen, maar de bult zat net onder haar schouders op de rug.Na een weekje was de bult al veel minder en na ongeveer 3 weken was die helemaal verdwenen.Dus het zou wel mogelijk zijn dat de bult door de inenting komt. Dus ik zou het even goed in de gaten houden en normaal moet het na een weekje al veel beter zijn.
sitab Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Ik ga het in de gaten houden! Vanavond ging het best goed. Hij was vrolijk. Hij liep ook op zijn pootje weer. Zonet toch gelukt pijnstiller te geven en nu is hij sloom. Arme ziel! Lijkt alleen maar erger te zijn geworden dus morgen weer aankijken hoe het zonder pijnstillers gaat.
Aanbevolen berichten