Ga naar inhoud

Konijn zit in een hoekje niet actief zoals normaal, maak me zorgen!


Carmen045

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al, hij is zowieso in de rui. Nu weet ik niet in hoeverre ze daar "last" van kunnen hebben.

Hij wilt ook niet echt eten heeft wel klein beetje gegeten maar niet veel vandaag..

992859_479979682086898_1463910963_n.jpg

Hij heeft ook sinds kort een vriendinnetje in de kooi, maar dat gaat allemaal super en denk niet dat daar het probleem ligt..

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn niet goed wil eten en in de rui is, is er een KANS dat er teveel haren in de buik zitten die voor problemen zorgen. Dan is het zaak om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan om dat te laten onderzoeken en eventuele medicijnen.

Niet of veel slechter eten dan normaal is bij een konijn altijd alarmbellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij wil ook geen groenvoer? Dan moet je wel heel erg uitkijken. Biks is meestal het eerste wat ze niet willen bij een verstopping. Normaal zou ik zeggen buikje masseren want dat zou ik gelijk doen, maar je moet wel weten hoe anders doe je meer schade dan goed.. misschien dat je hier wat over kunt vinden. Sowieso zo snel mogelijk naar dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halloo,

Nou heb me gister avond wel nog erge zorgen gemaakt, want hij wilde niks eten dwangvoer spuugde die uit.. Ik kon hem minuten lang bij me pakken om te knuffelen normaal wilt die dat niet!

Maarrr vanmorgen was hij de drukheid zelve heeft ook weer gegeten gewoon. denk dat hij last had van de warmte..

Ik ben altijd meteen helemaal in shock als ik denk dat er iets met me beestjes is, hij heet trouwens Chico.

Heb nu lekker een natte handdoek voor de kooi gespannen zodat ze het lekker koel hebben is 27 graden hier binnen pfff..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je op advies van een dierenarts gaan dwangvoeren? Als er een verstopping zit kan meer voedsel naar binnen dwingen flink gevaarlijk zijn...

En waarom zou je knuffelen als je weet dat je konijn dat helemaal niet fijn vind?

Maar fijn dat het weer goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je op advies van een dierenarts gaan dwangvoeren? Als er een verstopping zit kan meer voedsel naar binnen dwingen flink gevaarlijk zijn...

En waarom zou je knuffelen als je weet dat je konijn dat helemaal niet fijn vind?

Maar fijn dat het weer goed gaat.

Zoowww ik dacht niet dat ik om raar commentaar gevraagd had..

Kan je het ook op een normale manier brengen?

En hij knuffelt wel graag alleen dan moet ik bij hem liggen, en zelf wist ik gister ook niet wat ik moest doen. maar bedankt voor je advies :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Asti het niet rot bedoelt hoor. Maar ze heeft wel een beetje gelijk: dwangvoer is niet altijd goed. En zeker niet als er tekenen van een verstopping zijn.

Het beste is altijd de dierenarts bellen in dit soort gevallen. Die kan je dan soms telefonisch advies geven en soms zul je langs moeten komen.

Je hebt gelijk je veel zorgen te maken als je konijn niet wil eten. Dat is echt een alarm symptoom. Ik kijk het een uurtje aan, maar als er dan nog niks in gaat, sta ik bij de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende keer echt naar de dierenarts gaan !

Nu liep het goed af...al ben je er nog niet, er kan hƩƩl goed nog een gasaanval of wat dan ook komen..

Als het de darmen zijn...en daar lijkt het op...dan kunnen konijnen binnen enkele uren sterven..

'Ik kijk morgen wel even" is dan echt een verschil van leven of dood.

Waarom ben je er nog niet ?

Omdat je niet zeker weet wat je konijn mankeerde...

Hij kan darmproblemen krijgen door haakjes op de kiezen.....dat is vrij algemeen..gebeurt vaak.

Stel; Je konijn heeft inderdaad haakjes...Die haakjes zijn nu niet opgelost...dus het probleem is er nog steeds....

In de rui...okƩ...verstopping door haren...Kan hƩƩl goed mogelijk zijn...

Die haren zitten er nu nog.....dus het probleem is er nog steeds.....

Begrijp je ?

Darmproblemen komen bijzonder vaak voor bij konijnen..Gas, Verstopping...Ć©n helaas gaan veel konijnen daar aan dood.

Dat is geen onzin. Dat is gewoon zo...Lees maar eens hier op het forum over Gas of Verstopping...

Lusteloos, niet willen eten, niet drinken, niet keutelen....

Dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen en kan je niet afwachten 'tot morgen'.

Nu leeft hij nog....Gelukkig..

Maar je hebt totaal geen garantie voor de volgende keer...integendeel zou ik bijna willen zeggen...

Dus wacht bij de volgende keer niet af en ga !

En houd hem de komende tijd nog goed in de gaten...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je eigen dierenarts belt na sluitingstijd krijg je altijd een nummer tehoren op de voicemail van een 'spoedarts' er is er altijd 1 in de buurt die dienst heeft.

Net zoals bij je eigen huisarts :)

Blij om te horen dat het beter gaat met chico ;)

Dankjewel voor de tip caatje zou ik de volgende keer ook echt doen! dat wist ik dus niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er nog even aan wil toe voegen als dat mag :) waar asti ook op wees. als je niet weet waarom je konijn niet eet. En je gaat wel dwangvoeren. Dan kan het gebeuren dat je de maag TE vol propt. Hoe goed je het dan ook bedoeld, maar daarmee maak je het dan alleen maar erger. De wand van de maag van een konijn is erg dun en kan dan ook vrij makkelijk kapot scheuren.

Dus altijd voorzichtig met dwangvoeren. Eerst de oorzaak bepalen met hulp van een dierenarts. En die kan je inderdaad ook 's avonds laat bellen. Er is er altijd 1 die spoeddienst heeft. Ik heb ook een keer om 23 uur de dierenarts gebeld en langsgegaan. Het kost wel meer, maar ik had wel het leven van mijn konijn gered! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat maakt niet uit hoelaat het is christaaa?

want hier weet ik niet of je s'avonds terecht kan bij een DA hoor..

Ja, ik ga ook 's avonds als dat nodig is. Mijn konijnen hebben een voorkeur voor ziek worden op zondag. Tja... Het s niet anders.

Je postte voor het eerst om een uur of 9. Dan moet het zeker nog kunnen. Maar ook midden in de nacht kun je bellen. Dan kun je eventueel wat adviezen krijgen om het naar deochtend te tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .