Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi hoi

mijn konijntje heeft snot, nu heb ik duplo gekregen,maar hoevaak moet je dat spuiten? is dat 1 x per week, mijn da zegt van wel, maar die heeft geen verstand van konijnen, heb hier vaker gelezen om de dag? kan dat?

wie wil mij helpen?

alvast bedankt

Geplaatst:

Ik moest het inderdaad om de dag spuiten omdat het zo'n 72 uur werkt, maar als je het om de 2 dagen spuit, zakt die zogenoemde "spiegel" en dan wordt de bacterie resistent. Als je om de dag spuit blijft de dosis mooi hoog en heeft de bacterie geen kans om resistent te worden. Maar 1 keer per week is veel te kort, dat gaat niet werken helaas.

Misschien kan je een andere dierenarts in de buurt bellen (eventueel eentje van de lijst) wat die ervan zegt. Dan heb je het "officieel". Want ik ben geen dierenarts en hoewel ik mijn ervaring en wat ik ervan weet, hier neer zet, mag je er officieel niet vanuit gaan dat wat ik zeg ook klopt. Als je begrijpt wat ik bedoel ;) Ik wil er niet voor verantwoordelijk worden gehouden.

Geplaatst:

nee 1 x per week , denk ook niet dat dat gaat werken, ik ga toch eens proberen om de dag te spuiten, had jou konijn ook snot?

Geplaatst:

Ja en niet te zuinig. Maar uiteindelijk na 3 maanden spuiten was het nog niet over bij mijn konijn. Nu uiteindelijk wel, maar met een ander middel :D

Maar bel anders eens een andere dierenarts op met meer kennis van konijnen. Want om zomaar op mijn advies die dosis te verhogen vind ik altijd een beetje link ;) liever even officieel vragen aan een echte dierenarts.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .