Stamperlove Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Hallo iedereen,Deze middag kwam ik thuis eten en ging naar mijn konijn even over z'n bol strelen,en wat zag ik in z'n neusje steken?Een Teek! Het was een kleine witte en liet dus echt niet los,heb er zeker 10 min. aan gedaan!Kan dat kwaad en hoe check je je konijnen op teken? Hoe vermijd je teken?Alvast bedankt!
Caatje1988 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Teken zijn wel belangrijk dat ze zo snel mogelijk verwijdert worden ze kunnen ook bepaalde ziektes overbrengen. Kwa checken gewoon regelmatig goed door de vacht heen proberen te kijken als je het ipzij haaltVerwijderen kan je met een speciale tekentang doen die kan je bijna overal halen, wel opletten dat je het goed doet want anders blijft het kopje van de teek in de huid zitten en dan ben je verder van huis.Anders kan je altijd je da ff bellen, vragen of ze de teek kunnen verwijderen.(Lijkt me niet dat dat veel moet kosten, de assistente zou het kunnen doen naar mijn idee..)
Stamperlove Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Ik heb de teek volledig kunnen verwijderen deze middag met een gewoon pincet, een beetje ontsmet maar ik zie niet direct dat ze lusteloos is ofso.
Aanbevolen berichten