Babbely Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ik ben vandaag bij de DA geweest voor een konjn met een blaasontsteking. Ze heeft me antibioticum gegeven die erg ranzig zou zijn. Ze vertelde mij dat als het niet lukte het binnen te krijgen, ik in hetzelfde spuitje een beetje limonade, bijvorbeeld Roosvicee moest doen. Nu was ik het niet van plan toe te passen. Als ik iets eenmaal vastheb, dan heb ik het vast en dan moet er een goede komen die zich letterlijk een weg door mijn handen heen eet. Tot bloedens toe ga ik, hehe. (Natuurlijk wel mijn eigen bloed, niet dat van het dier :he:) Maar misschien voor iemand een tip?
Dollie Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 Ik ben vandaag bij de DA geweest voor een konjn met een blaasontsteking. Ze heeft me antibioticum gegeven die erg ranzig zou zijn. Ze vertelde mij dat als het niet lukte het binnen te krijgen, ik in hetzelfde spuitje een beetje limonade, bijvorbeeld Roosvicee moest doen. Nu was ik het niet van plan toe te passen. Als ik iets eenmaal vastheb, dan heb ik het vast en dan moet er een goede komen die zich letterlijk een weg door mijn handen heen eet. Tot bloedens toe ga ik, hehe. (Natuurlijk wel mijn eigen bloed, niet dat van het dier :he:) Maar misschien voor iemand een tip?Waarom zou je het op zo'n 'agressieve' manier doen als het ook op een manier zonder stress wil? Ik kan in elk konijn wel medicatie krijgen, geloof me, maar als het even kan kies ik er toch voor om het op de voor het dier makkelijke manier te doen. Eén van mijn konijnen heeft een vreselijke hekel aan aangreaakt worden, maar door de medicatie te mengen met een fruithapje in het spuitje heb ik een heeel blij konijn ziet medicatie gewoon als beloning!
Lydiaa Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Hier was en is het wondermiddel olvarit wortelhapje (het biologische wortelhapje van de AH waren ze niet zo wild op). Medicatie in het spuitje, dippen in het wortelhapje en terwijl ze het aflikken een beetje in hun mondje spuiten. Af en toe even bijdippen als ze het doorkrijgen. Dat wortelhapje is natuurlijk niet heel erg goed, maar het werkt hier wel ontzettend goed!
Gondolin Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Ja waarom zou je je dier vastklemmen en stress bezorgen als je het ook op een stressvrije manier kunt doen Babely? Vraag ik me ook af
sanne_c Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Er was een tijd dat Yoko ook moeilijk deed over een bepaald medicijn (ik denk de Metacam, omdat die straf ruikt, want de Panacur speelde ze makkelijk binnen). Twee strategiëen die bij mij hebben gewerkt:1. Ik spoot de medicijnen op het uiteinde van een witloofblaadje of wortel ofzo. Dan liet ik mijn konijn rieken aan de gewone kant (zonder medicijnen) en dan zag je haar denken van "oh! dat wil ik wel!" en dan vlak voor ze begon te knabbelen, draaide ik het blaadje snel om en beet ze in het deel met de medicijnen op! Zo heb ik haar gefopt dus eigenlijk.2. Het witloof/worteltje/appelstukje/etc met medicijnen op liet ik rieken aan mijn ander (gezond) konijn en ik liet hem bijten van stukjes zonder medicijnen. Dan werd mijn ander konijn (Yoko) helemaal jaloers en leek ze plots toch wel graag van die groente te willen eten omdat het dan toch "betrouwbaar" bleek. Aan haar gaf ik dan de stukken mét medicijnen.Eigenlijk echt onnozel wat voor toeren we allemaal moeten uithalen om onze konijnen medicijnen te doen eten!
Aanbevolen berichten