Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen liep onze franse hangoor ram mank met 1 achterpoot. Gister heeft hij een vriendin gekregen ( van 8 weken dus nog niet vruchtbaar) waar hij erg blij mee is, ik denk dat ze vannacht aan het dollen zijn geweest en dat ie zich verstapt heeft oid. Maar dacht vraag het voor de zekerheid even na. Kan het niet dat ie mank is geworden door iets van de castratie afgelopen dinsdag? De buitenste hechtingen zien er keurig uit, maar kan natuurlijk niet van binnen kijken, kan daar iets los schieten waardoor hij mank gaat lopen? Verder eet hij goed en is ie goed actief als ze hem los laten lopen. Merk alleen dat ie in zijn hok nu iets rustiger (veel slapen) is als normaal.

Geplaatst:

Ok wacht... 5 dagen geleden is hij gecastreerd. Vier dagen daarna heeft hij een vriendinnetje gekregen van 8 weken. Ten eerste het diertje moet goed herstellen van de castratie. Castratie geeft ook stress met zich mee dus gelijk een voedster erbij zetten die overigens te jong is om te koppelen geeft dubbel zoveel stress. Het kan heel goed zijn dat je manneke EC heeft opgelopen van de stress en daardoor verlammingsverschijnselen heeft. Ik zou zo snel mogelijk naar je dierenarts gaan en dit laten nakijken. Het kan inderdaad dat hij zich bezeerd heeft uiteraard, maar als dit EC is moet je zo snel mogelijk behandelen met panacur of fenbendrops. Dus je kan maar beter dingen uitsluiten. Mijn tip is trouwens de voedster nog even een paar weekjes apart te houden zodat de ram zich kan herstellen van wat hij ook heeft en uiteraard van de castratie en daarna op neutraal terrein koppelen. LET OP: als hij wel EC blijkt te hebben moet je de voedster mee behandelen aangezien ze met elkaar in aanraking zijn geweest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .