Ga naar inhoud

Help konijn ziek! SPOED!!!!!!


steve01

Aanbevolen berichten

Beste,

Mij konijn van bijna 7 jaar doet sinds een paar daggen erg raar.

hij eet heel weinig en zijn kop zit scheef zeg maar.

Is een stuk minder actief en loop af en toe nog maar.

Ik mag van mijn ouders niet naar de dierenarts ze zeggen dat het door ouderdom komt.

Hij is niet ingeënt.

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 216
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een scheve kop kan op EC duiden... E.Cuniculi

eet, drink én keutelt hij nog wel ? Dat moeten ze doen, anders kunnen ze snel dood gaan

7 jaar is al wat ouder, maar zeker niet op deze manier....

Bekijk dit even en probeer je ouders te overtuigen dat niets doen een afschuwelijke dood kan betekenen...

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-%28vernieuwd%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal toch echt je ouders moeten overhalen om met je konijn naar de dierenarts te gaan. Je konijn heeft medische hulp nodig en het onthouden van medische hulp mag niet.

Kan je konijn nog wel normaal lopen? Of valt hij vaak om?

Een konijn wat niet goed eet heeft een groot probleem, er kan wat mis zijn in de buik, als je daar niks mee doet is je konijn vaak ten dode opgeschreven, maar je zegt dat de kop scheef staat en dat kan duiden op een parasitaire aandoening EC genaamd.

Hier wat linkjes voor je:

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

http://www.konijnen.nl/ziekten/midden_binnenoorontsteking.htm

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html

Lees deze sites anders even met je ouders samen door. Dit zijn dingen die er wel wat op lijken, maar echt uitsluitsel kan een dierenarts alleen geven. Hopelijk kun je ze de ernst van de situatie uitleggen en zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Een konijn van 7 jaar is normaal gezien nog lang niet aan het einde van z'n leven. Een konijn kan wel 12 worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er heel erg vanaf wat je konijn mankeert, maar ik denk dat je wel een heel eind kan komen met 90 euro. Meestal is een consult tussen ongeveer 12,50 en 25,00 per konijn en dan de eventuele behandeling/onderzoek en medicijnen komen er nog bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal eens met de rest, super goed van jou dat jij hier bent gaan vragen hoe ernstig het is en je zo gemotiveerd bent om je konijn te helpen! Je ouders kunnen nog eens wat van jou leren. Hopelijk kan je zo snel mogelijk naar de dierenarts en komt het goed met je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het helaas wel een beetje, mijn ouders (vooral pa) zijn ook zo van: ach dat lost zichzelf wel op, niet zo piepen hoor.

Dat Leyla haar oogje helemaal dicht geplakt zat had pa ook zoiets van: Dat los ik zelf wel op met gekookt (afgekoeld) water.

Maar ik heb doorgezet en ben toch naar de dierenarts gegaan, nu ben jij waarschijnlijk jonger dan ik dus zal dat wat moeilijker zijn.

Maar volhouden hoor! Het is niet MAAR een konijntje, het is een levend wezentje en jij hebt heel goed begrepen dat je daar heel goed voor moet zorgen

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat jouw konijntje jou heeft! Hij moet inderdaad snel naar de dierenarts, een konijntje van 7 kan best nog even mee en e. cuniculi is een gemene akelige ziekte die wel te verhelpen is. Met 90 euro kom je heel ver hoor, super dat jij dat voor je konijn over hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen mijn konijn EC had, had ik ook geen geld, toch ben ik gegaan ( helaas is ze daarna overleden)

maar de dierenarts deed totaal niet moeilijk en zei dat ik het kon betalen als ik het geld wel had, en eventueel met een soort van terugbetaal regeling, dat je elke maand een x bedrag terug betaald

dus dat is altijd wel te regelen, zolang je maar naar de dierenarts gaat, als je niet gaat weet je zeker dat ze zal sterven, met goede medicatie en snel handelen heeft ze nog een kans..

helaas heeft het bij mijn konijn niet meer mogen baten omdat ze het voor de 2e keer heeft gehad en op was, vervolgens is ze gestikt in een brokje omdat ze geen kracht meer had.

dit hoeft bij jou niet zo te zijn hoor, maar wees er wel snel bij.

ik wil dit nooit meer mee maken, en ik ben ook heel erg bang dat mijn andere nijntjes het ook zullen krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval morgen (vandaag dus eigenlijk) naar de dierenarts om te laten checken wat het is. Een ziek dier heeft altijd hulp nodig of hij nou oud is of niet, dat is echt geen reden om niet naar een dierenarts te gaan.

Als je een dier in huis haalt horen daar nou eenmaal verantwoordelijkheden bij, dat zouden ouders toch moeten weten!

En daarbij mag je een ziek dier geen medische hulp ontzeggen, dat is strafbaar.

Je konijn van 7 is niet meer de jongste maar kan echt nog wel wat jaartjes mee hoor als hij hier overheen komt! Super dat jij wel de verantwoording voor je beestje wilt nemen, zo snel mogelijk een bezoek aan de dierenarts dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders eens op die link die zaza gaf. Dat is een lijst met dierenartsen die veel van konijnen weten. Sommige hebben op zaterdag ook gewoon spreekuur. Ik zou het echt niet tot maandag uitstellen. Konijnen zijn heel kwetsbaar en het kan ineens heel hard achteruit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je ook aan niet te wachten tot Maandag, dan kan het te laat zijn. Konijnen zijn kwetsbare dieren, ze laten vaak pas laat merken als er iets aan de hand is en daarom is het erg belangrijk dan snel te handelen.

Er zijn altijd dierenartsen open op Zaterdag, zelfs op Zondag, het is alleen even zoeken welke bij jou in de buurt dan dienst heeft.

Wij kunnen hier niet meer doen dan zeggen hoe belangrijk het is dat je met je konijn naar de dierenarts gaat, als hij Maandag niet haalt en hij had het wel kunnen halen als hij op tijd hulp had gekregen die hij nodig heeft, dat is toch vreselijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een consult ben je inderdaad tussen de 15 en 20 euro kwijt.

Veel dierenartsen hebben hun prijs op hun website staan..

De link die ik je hierboven gaf geeft ook alle websites van dierenartsen bij jou in de buurt.

Er zijn ook dierenartsen die in het weekend niet extra rekenen..

Hoe oud ben je ?

Op een bepaalde leeftijd kan je ook zelf een stukje verantwoording dragen voor (een deel van) de kosten door middel van een zaterdagbaantje of vakantie werk...

Bovenal zouden huisdieren onder verantwoording van je ouders moeten vallen...

Immers, zij zijn ooit ingestemd met het feit dat er een huisdier in huis kwam....en zullen dus ook nagedacht hebben over de eventuele zorg die ze daarbij hebben genomen...

Je kan niet gaan zeggen: 'Steve jongen, je mag een huisdier...' om vervolgens, als het dier wat mankeert...te gaan zeggen: 'Nu bekijk jij of het konijn het zelf maar...'

Lijkt mij ook niet dat dàt de intentie van je ouders is...

Als dat wel zo is, dan zou het goed zijn om eens rond te tafel te gaan zitten hoe zoiets aangepakt kan gaan worden...

een betalingsregeling bijvoorbeeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag gebeld met een dierenarts die hier in de buurt open is.

Je betaald 38,65 aan concult kosten dan komt er nog medicijnen enzo bij.

Maar het goede nieuws hij gaat wat vooruit hij is wat actiever eet meer dan gister en drinkt weer.

Hij heb vermorgen 6 konijnen snoepjes gegeten.

Mijn vader denk zo bij de veiling om de hoek heb je voor een euro een nieuwe.

Wij hebben thuis heel wat dieren honden katten reptielen geleedpotigen zoals bidsprinkhanen wandelende takken ect

En ook nog diverse vogels en papegaaien.

Met de honden en katten gaan we altijd naar de dieren arts.

De andere dieren zijn me ouders iets anders mee.

Zo heb een hond van me meer dan 5000 euro aan dieren arts kosten gekost want die had een zeldzame ziekte.

Ik ben 15 en opzoek naar werk.

aangepast door steve01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn geen dierenarts....

Natuurlijk kunnen we van alles roepen dat het kan zijn, maar het enige dat je er mee opschiet is dat je dan nog zekerder weet dat je er mee naar de dierenarts moet, omdat je dan ook weet dat dit soort ziekten niet zonder hun hulp op te lossen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat het beter en gaat je konijn het redden!!! Sterkte......

Ik heb mijn konijn in 'paar uur tijd af moeten geven, het kan snel gaan. Help 'n dier als het kan, ze zijn van ons mensen afhankelijk!!!!

Veel succes..

aangepast door marga
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .