konijnbonijn Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Hoi Allemaal.Ik heb een konijn waarvan ik denk dat ze vlooien heeft. Ze heeft al een paar open wondjes, die niet meer bloeden. Ik heb geen roos gezien omdat het konijn wit is, dus valt het niet echt op. Ik heb net de dierenarts gebeld die vertelde dat Frontline goed was, maar ik geef dit liever niet omdat ik veel enge dingen heb gelezen over dit product.Wat kan ik nou het beste nemen? En kan ze nog te redden zijn?Alvast bedankt!
mystique Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Je dénkt dat ze vlooien heeft en de dierenarts heeft, zonder je konijn te zien, gezegd dat ze voor vlooien behandeld mag worden? Raar. Sowieso niet behandelen voor een dierenarts haar heeft gezien óf jij effectief vlooien hebt gezien. Ze heeft wondjes, maar zie je haar ook krabben? Misschien zijn de wondjes iets heel anders? Sowieso, als het zo erg is dat je denkt dat ze niet meer te redden is, raad ik je toch aan eerst naar de dierenarts te gaan. Welkom op BunnyBunch.
konijnbonijn Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Ik zie haar niet krabben, maar ik zie wel allemaal zwarte korreltje rond haar oogjes, ze gedraagd zich nog normaal en rent en eet en huppelt vrolijk rond. Bedankt voor je reactie!
Anjo Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Ik vraag me ook af of die wondjes van vlooien komen. Ik zeg niet dat het niet kan hoor maar naar mijn ervaring zitten vlooien bijv afkomstig van honden en katten niet graag op konijnen. Hooguit om over te springen maar niet om zich echt in te nestelen.Toen mijn kat vorig jaar vlooien had heb ik ze ook zien lopen in het konijnenverblijf en ik heb er maar 2 kunnen ontdekken op mijn ram, maar die zaten ook niet in de vacht, maar er aan de buitenkant bovenop, kon ze er zo afpakken.Ik zou niet zomaar iets gaan uitproberen zonder dat de dierenarts je konijn heeft gezien. Zeker als jij denkt zoals Mystique ook zegt, dat je konijn niet te redden is vraag ik me af of het niet iets anders is? Gezien je zelf ook niet zeker weet of het wel vlooien zijn, als je niet weet wat het precies is heeft zomaar ergens voor behandelen weinig zin.Voor je eigen geruststelling zou ik gewoon even laten checken door een kundige dierenarts.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Konijnen hebben haast nooit vlooien, en NOOIT Frontline gebruiken bij een konijn.Frontline kan dodelijk zijn voor konijnen!Fraaie dierenarts!
nalapuk Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Ik had laatst vlooien op mijn konijn maar die zag ik gewoon springen. Ik heb toen in de dierenwinkel een anti vlooien/ mijten spray gekocht speciaal voor konijnen. Maar ik zou daar niet aan beginnen voor je zelf echt daadwerkelijk beestjes hebt gezien hoor! En zeker die wondjes lijken me niet goed, dus ik zou het toch even door een dierenarts die wat meer van konijnen weet dan je huidige dierenarts laten nakijken!
Caatje1988 Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Toen we de katten net hadden hadden ze nestvlooien Dus gelijk naar de dierenarts gegaan en behandeld tegrn de vlooien en de konijnen voor de zekerheid ook meebehandeld met stronghold.Dit is een van de weinige vlooienmiddelen wat niet giftig is voor konijnen, heb ze allebei 3 maanden behandeld 1 pipet per maand per konijn.Helaas zat het hier dus al in het hele huis toen we erachter kwamen vancde vlooien dus vandaar dat ik ze ook behandeld heb. Maar als ik het zo hoor heeft je konijn geen vlooien, die moet je dan echt wel zien op een wit konijn als je door de vacht op de huid kijkt.Ik zou ff langs de dierenarts gaan, maar dan wel een andere dan die de frontline aangeraden heeft want dit is zwaar giftig voor je konijn.Veel succes
Domino Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 Als je konijn nog goed eet en drinkt zou ik maandag even met haar langs (een andere!!) dierenarts gaan. Frontline kan inderdaad dodelijk zijn voor konijnen en het is jammer dat dit je is aangeraden. Zeker omdat het konijn nog niet onderzocht is.Woont je konijn alleen? Of heb je hem samen zitten met een ander konijn of ander dier? Of zou er een andere reden voor de wondjes kunnen zijn? Maandag even laten nakijken als je konijn nog goed eet en dan weet je vast wel wat er aan de hand is.
konijnbonijn Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 Ja ben sowieso van plan morgen met haar langs de dierenarts te gaan! Ze woont samen met haar vriendjes en vriendinnetjes, maar heb haar het hele weekend al apart zitten. Voor de rest doet ze het super, eet alles wat ze tegen komt, en drinkt gewoon net zoveel als normaal. Andere reden voor wondjes zou ik niet weten, aangezien er nooit wordt gevochten, en moeder nijn haar de hele tijd schoonlikt.
nalapuk Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Super dat je morgen gaat! Laat je even weten wat de dierenarts zei?
konijnbonijn Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Hoi Allemaal. Ik ben net terug van de dierenarts en het waren inderdaad vlooien. Ik heb nu pipetjes van Stronghold meegekregen, en virbac spray om het hele hok mee schoon te maken! Dus het is gelukkig allemaal makkelijk te behandelen, En nu hopen dat het werkt!
Rian Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 (aangepast) Mij is ooit verteld dat wanneer een konijn vlooien heeft, het al ver heen is van een goede gezondheid. Ik moet mijn kennis dan toch maar even gaan bijspijkeren zie ik, wie praat me bij?Een tijd geleden vond ik een doodziek konijn langs de weg waar de vlooien uitkropen. Ook toen wees de medewerker van de dierenambulance me daar op. Goed dat je Stronghold kreeg, ik raakt even in paniek bij het lezen van het advies Frontline door een dierenarts. Sharon zei het al!Ik hoop wel dat er dus inderdaad echt sprake is van vlooien, niet omdat ik dat het konijn toewens, maar Stronghold toedienen bij open wondjes lijkt me een ware marteling voor het beestje. 17 juni 2013 aangepast door Rian
konijnbonijn Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Gelukkig eet ze en drinkt ze goed, dus dat scheelt al. De wondjes zijn intussen aan het genezen en er zitten nu korstjes op. Ben blij dat ik stronghold nu thuis heb en dat mijn lieve konijntje weer beter wordt!
Caatje1988 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Kijk dat is goed nieuws Denk je eraan om ook je andere konijnen (en andere dieren) ff na te kijken voor vlooien, en eventueel meebehandelen
konijnbonijn Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Ja daar heb ik al naar gekeken! Heb tegen de dierenarts verteld dat zij ook vol zitten met zwarte puntjes en ik ze steeds zie krabben, dus mocht de anderen ook behandelen. Dus konijnen het hok uit, volsprayen, konijnen druppelen en hopen dat de vlooien nooit meer terug komen!
Aanbevolen berichten