Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen ,

ik ben van plan om rond volgende week een afspraak te maken om mijn voedster te laten castreren , omdat ze dominant is over mijn ex-ram de hele tijd achter hem aan en rijden nu doet hij dat ook wel terug en wassen ze elkaar maar toch. Ook is ze tegen over ons best aggresief grommen , (schijn) aanvallen en dan wegrennen. dit was toen ze jonger was niet zo toen was ze heel lief en aanhankelijk. En ze is pas net 1 jaar en nu al 2 keer schijnzwanger geweest. Ook is castratie natuurlijk tegen de baarmoederkanker.

maar nu ben ik best wel zenuwachtig omdat het een grotere ingreep is dan voor mijn ram. ook is ze kleiner en zit ze sneller in de stress. Ik ga dan wel naar de zelfde (KK) dierenarts en ik weet dat hun heel goed zijn maar toch blijf ik nerveus , want stel dat ze er in blijft ofzo?

de voedster van een vriendin van mij is ook gecastreerd , en die is er weer helemaal bovenop. Maar de voedster van een klasgenootje had een gebroken pootje en die is bij de DA overleden. Nu was het bekend dat die DA niet heel goed was om het netjes te zeggen maar.. ja.

ik zit nu dus echt vol van de zenuwen.. vooral omdat ze kleiner is en stressiger.

Geplaatst:

Ik vond het ook behoorlijk spannend om mijn voedster te laten helpen. Bij haar is het toen gelukkig allemaal goed gegaan en binnen 3 dagen was ze alweer helemaal zichzelf. Uiteindelijk is het mij dus erg meegevallen. Ik weet alleen zeker dat als ik weer een voedster laat helpen, dat ik dan weer net zo zenuwachtig zal zijn. Je weet gewoon niet hoe je konijntje op de narcose zal reageren en hoe het daarna met haar zal gaan. Mijn dierenarts vertelde mij toen ik mijn voedster liet helpen, dat hij inmiddels al heel wat voedsters had geholpen en dat dit nog nooit fout was gegaan. Ze waren er allemaal vrij snel weer bovenop. Toch blijft zoiets behoorlijk spannend want het zou maar niet goed gaan. Gelukkig is de kans dat het gewoon goed gaat, vele malen groter.

Alvast veel succes en sterkte!

Geplaatst:

de dierenarts waar ik heen zou willen met haar gebruiken ketamine met medetomidine en als de ingreep langer dan 30 minuten duurt gaan ze over op gasnarcose. ook krijgt ze een injectie emeprid om haar maag/darmstelsel bezig te houden en krijgt ze tijden en na de operatie een injectie van metacam (pijnstiller). en na 7-10 dagen na de ingreep willen ze weten hoe het met haar gaat en willen ze haar wond zien.

in mijn oren klink dit goed. maar wat vinden jullie?

Geplaatst:

De andere dierenarts doet bij voedsters alleen gasnarcose omdat de operatie bij een voedster langer duurt dan bij een ram en het dan veiliger is. en voor de operatie krijgen ze pijnstilling en na de operatie krijg je zelf pijnstillers mee.

ik weet niet wat nu het beste is. van de DA met de injecties me of deze of is het allebei juist? naar welke kan ik naar jullie mening beter gaan?

Geplaatst:

Het klinkt allebei goed hoor, gasnarcose is inderdaad veiliger, maar die andere dierenarts verkleint de risico's ook door na een half uur eventueel over te gaan op gasnarcose, mocht dat nodig zijn. Mijn voedster is onder een geïnjecteerde narcose geopereerd en dat is helemaal prima gegaan. Ik was ook hartstikke zenuwachtig, maar het viel achteraf wel mee. Natuurlijk voelen ze zich even beroerd nadien, maar na een dag of 5 had ik mijn oude konijntje weer terug. Ik denk dat ik me er veel te druk om gemaakt heb en dat dat voor de meeste mensen geldt ;). Het is een zware ingreep, ja, maar het is ook weer niet zo dat er veel voedsters overlijden tijdens of na de operatie, dat risico is echt klein.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .