Ga naar inhoud

Konijn met maag vol met haren, al naar DA geweest -> wat kan ik nog meer doen?

Aanbevolen berichten

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ah oke. Ja als ik in jouw situatie zou zitten zou ikhaar wel wegbrengen. Mocht ze het toch niet halen, heb ik wel voor mijn gevoel alles geprobeerd.. maar dat is mijn mening. Opereren is inderdaad zeer risicovol. En dat gaat zeer regelmatig ook mis.

Geplaatst: (aangepast)

Ja inderdaad, ik denk er precies zo over. Ik heb ook alles over voor mijn konijnen, ik heb gelukkig mijn rijbewijs dus naar de dierenarts toe kan ik nu gewoon zelf. Alleen zover weg is toch een ander verhaal voor mijn ouders. (De kosten maken mij overigens niet uit.)

Ja ik was ook verwezen naar de uni kliniek (dat is toch deel van wilhelminapark?). Het nadeel is inderdaad dat de prijzen super hoog zijn. Ik heb namelijk ook een paar weken geleden een zieke cavia gehad, waarvan de urine in Utrecht moest worden onderzocht. Dat was toch wel even schrikken die rekening haha!

aangepast door Margot
Geplaatst:

Ik ga om 5 uur Bouke ophalen zodat ze vannacht weer lekker thuis is. Morgen breng ik haar wel weer naar de dierenarts zodat ze de medicijnen via infuus kan krijgen etc. Ik ben benieuwd hoe ze het dan doet.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze het volhoudt en dat het weer goed komt!

Geplaatst:

Ik zou haar bij de da laten eerlijk gezegd. Daar zit ze op een warmtemat en kan.ze vannacht haar medicijnen ook nog via injectie krijgen, want die heeft ze echt nodig.

Geplaatst:

Ach wat vervelend dat het nog steeds niet gaat. Wel goed dat je hem naar de DA gebracht hebt voor injecties. Ik denk dat thuis of bij de DA eigenlijk niet uitmaakt, de dierenarts kan ook niet meer doen als injecties geven. Zelf kies ik er dan ook liever voor om ze 's nachts zelf te verzorgen.

Helaas heb ik ook ervaring met konijnen met een overvolle maag. Als de medicijnen niet aanslaan, geeft mijn dierenarts altijd heel eerlijk aan dat opereren eigenlijk geen optie is, veel teveel risico en zeer waarschijnlijk overleefd een konijn dat niet.. Maar als uiterste noodgreep kan ik me voorstellen dat je het wel een kans wilt geven. Een maagsonde zou je misschien wel kunnen overleggen met de dierenarts. Ook dit heeft wel veel risico's, maar heb 1 konijn gehad die door een maagsonde het heeft overleefd en toen heel snel weer de oude was. Helaas kreeg hij het een aantal maanden later terug en is hij alsnog overleden. Heel veel sterkte, en ik hoop dat je samen met je dierenarts tot een goed besluit kan komen over hoe nu verder!

Geplaatst:

Daar ben ik t niet helemaal mee eens. Ik heb mijn konijntje dinsdag naar de DA gebracht met een verstopping en een gasbuik en die is daar gebleven tot gistermiddag. Ze heeft infuus gehad, heeft in een couveuze gelegen en weet ik wat ze allemaal voor d'r hebben gedaan. 'T resultaat is dat ik weer een gezond actief konijn heb rondlopen en ik had haar niet op die manier kunnen verzorgen.

Geplaatst:

Bij mij is mijn konijn op zondag gebracht door mij, en op donderdag mocht ik haar weer ophalen. Ze was nog niet helemaal de oude maar alles functioneerde weer. En ze kon beter thuis verder eten. Ze is die donderdag nog aan haakjes geholpen. 2 weken later weer aan haakjes, en weer 2 weken later op een zaterdag WEER voor haakjes. En dat gaat tot nu toe (bijna 4 weken) goed, durf niet te hard te juichen, en ik hou haar nauwlettend in de gaten, maar ik zie haar weer lekker rondscharrelen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook beter is om je konijn bij de dierenarts te laten. Puur dat ze op een goede warmtemat kunnen zitten, want met een snuggle safe kun je ze niet goed genoeg warm houden is mijn ervaring. Of ze moeten er bovenop gaan liggen, maar vaak doen ze dat niet. Echt.... die temperatuur is ZOOO belangrijk!

Geplaatst:

Ik heb haar op aanraden van de dierenarts weer opgehaald. Ze was zo ontzettend gestressed en dit hielp niet mee bij haar herstel. Er is overigens ook niemand aanwezig vanaf half 6 tot morgenvroeg 8 uur bij de dierenarts, daarom wilde ik haar ook weer thuis hebben aangezien ze thuis meer zorg kan krijgen.

Daarnaast is haar temperatuur sinds vanochtend 39,5 graden, bij de dierenart was ze daardoor al van het warmtematje afgehaald. Op dit moment ligt er in haar kooi wel een warmtematje, maar ze heeft zelf de keus of ze er op gaat liggen. Ik heb de snuggle safe onder een van haar mandjes gelegd, het mandje is hierdoor goed verwarmd (ik heb het gevoeld ;)) ze kan dus zelf kiezen in welk mandje ze gaat liggen. Ook houd ik haar temperatuur nauwlettend in de gaten. Op dit moment ligt ze tegen Floortje aan :).

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik haar vannacht thuis heb, ik heb namelijk ook een van de andere konijnen (haar beste maatje) bij haar gezet en ze was gelijk actiever :).

Super bedankt voor al jullie tips en ervaringen! Ik vind het echt super fijn om jullie ervaringen etc te lezen!

Geplaatst:

Ik heb net even gevoeld en aan de linkerkant voelt het echt iets zachter. Aan de rechterkant voel ik wel hardere stukken (niet dat de hele buik opgeblazen is, maar alsof de darmen vol zitten). Ze knarsetand nu wel, na het masseren/voelen, dus ik denk dat ik zo ook nog maar even wat pijnstilling geef (de da heeft dit vlak voordat ik haar kwam ophalen ook gegeven).

Geplaatst:

Officieel moet je de pijnstilling om de 12 uur geven. Maar ik weet niet wat je dierenarts hierover heeft gezegd. Geef je nog steeds de cisaral en metocloral regelmatig?

Geplaatst:

Ik heb toch nog pijnstilling gegeven, ze gaf toch wel erg aan dat ze pijn had. Ook de cisaral heb ik net gegeven. Bij de dierenarts zeiden ze dat ik alleen de cisaral hoefde te geven, want ze had een aantal andere medicijnen via het infuus gekregen en dat hoefde pas morgen weer opnieuw (via het infuus).

Trouwens echt super bedankt dat je steeds op mij reageert, dat is echt heel fijn! :)

Geplaatst:

Toch fijn zo iemand die de tijd neemt voor mijn konijn:yes:

Ik moet 3x daags 1ml cisaral geven, maar volgens mij heeft de dierenarts vandaag meer gegeven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .