Gast Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Hallo,In augustus wil ik mijn 3 voedsters laten castreren. Kan ik tegelijk de inenting laten geven, of mag dit niet tegelijkertijd?Alvast bedankt.
Caatje1988 Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Hangt van de gezondheid af per konijn, als ze gewoon goed gezond zijn is het geen enkel probleem.Ik heb het ook gedaan toen ik me af voedster en ram net had. Tegelijk laten helpen en toen ze week wakker waren de inentingen (Zevzijn toen wel de hele dag bij de da geweest ivm me werk)
Gast Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Oke, dankjewel. Dan moet ik mijn ram ook meenemen.Ik neem ze trouwens mee in een kleine bench, in de auto waarschijnlijk, maar kan ik daar beter een hoes voor kopen dan?En kan het kwaad als ik mijn ram ook meeneem dan?
Lieke Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Ik vind het niet verstandig om dit tegelijk te laten doen. Zowel een castratie als een inenting is ook voor een gezond konijn belastend voor het lichaam. Het is heel belangrijk dat een konijn fit is voordat hij een inenting krijgt, en dat is natuurlijk niet het geval als hij tegelijk herstellende is van een operatie. Grote kans trouwens dat je dierenarts ook aanraad om er een tijdje tussen te laten zitten. Ik zou ze lekker nu alvast laten inenten, zijn ze de zomer goed beschermd en dan zit er zeker genoeg tijd tussen. Qua vervoer is een kleine bench prima, je kan er ook gewoon iets van een laken of handdoek overheen gooien.
Gast Geplaatst: 11 juni 2013 Geplaatst: 11 juni 2013 Oke, dankjewel. Dan ga ik na de operaties langs voor de entingen.
Aanbevolen berichten