Gast Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Hallo,Mijn voedster is gisteren wat bloed verloren. Ik zag het aan de bodembedekking in het toilet en er lag een plasje in het hok zelf.Nu zag ik vandaag dat het weer over was.Het is een voedster van 3 jaar oud. Ik weet het risico van baarmoedertumoren en zoals sommigen van jullie al weten ben ik aan het sparen om mijn voedsters te laten helpen.Maar zou het dan nu al niet te laat zijn? Of is het een blaasontsteking? Als het aanhoudt ga ik zodra mijn geld binnen is naar de dierenarts.Het bloed is overigens dun, niet kleverig. Een soort rode plas eigenlijk.
Boefje Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Ik zou sowieso zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan met opgevangen urine voor urine onderzoek. Kan je niet eerst geld lenen van iemand? En nee het hoeft niet te laat te zijn als het met de baarmoeder te maken heeft.. ik ben geen dierenarts natuurlijk, maar het kan ook een ontsteking zijn van de baarmoeder en soms als er al iets zit kan het alsnog verwijderd worden het hoeft niet uit te spreiden natuurlijk. Vind het wel jammer als je zo snel op zou geven mocht het wel zo zijn.
Annelies en Basje Geplaatst: 10 juni 2013 Geplaatst: 10 juni 2013 Ben je er zeker van dat het niet gewoon rode plas is? Dat hebben ze hier wel eens wanneer ze wilgentak gegeten hebben, of aardbei. Als je echt denkt dat het bloed is zou ik zo snel mogelijk gaan, bloeden is nooit een goed teken bij een konijntje.