Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb twee konijntjes het vrouwtje is altijd minder stabiel geweest, last van schimmel in oortjes altijd beetje magertjes.

Nu ben ik laatst met haar naar de dierenarts geweest want ik merkte dat ze niet goed liep. De DA gaf aan geen breuk of iets te voelen, en ze liep recht dus het was ook niet iets met haar evenwichtsoorgaan. Hij heeft me wat pijnstillers gegeven en daarmee was de kous af.

Nu is ze net een paar uur in de ren geweest en in plaats van lekker lopen of liggen is ze heel erg obsessief gras aan het eten. Nu schrok ik enorm. Want haar linker achterpoot werd helemaal lam. Ze heeft zich strompelend en half omvallend naar het hok gesleept en nu ligt ze heel zielig achter in een hoekje.

Ik ben ontzettend bezorgd en heel erg bang dat ze misschien overlijd.

Maandag ga ik natuurlijk naar de dierenarts maar hebben jullie tips over wat ik misschien nu kan doen en wat het misschien kan zijn?

Groeten,

Jenneke

Geplaatst:

Als het zo plots heel erg is geworden, toch maar kijken of je naar langs de weekend dierenarts kan?

Overnacht kan veel gebeuren en wie weet overlijdt ze wel tegen maandag...

Als de DA je al niet veel heeft geholpen en geen raad en tips heeft gegeven, lijkt het me niet aangewezen zelf ff te gaan proberen wat kan en niet kan, gezien je niet weet wat er mis is.

De DA heeft haar wellicht maar snel snel bekeken en ik lees in je verhaal dat je zelf niet tevreden bent, dus of je nu zomaar op diens advies kunt vertrouwen, is ook maar een vraag.

Je kan altijd proberen ook gewoon al eens wat dierenartsen af te bellen en je verhaal te doen en wie weet krijg je al goede raad langs de telefoon over wat je nu onmiddellijk al kan doen om je konijntje te helpen.

Ik vrees dat je via het forum niet veel goede raad kan krijgen en dat het ook niet aangewezen is om op een geschreven verhaal af te gaan, terwijl je konijn acuut raar begint te doen en het klinkt toch ernstig.

Gewoon wat af bellen om te beginnen en wie weet kan je toch al ergens terecht voor een 2de opninie en mogelijks redt je het leven van je konijn wel ;)

Veel succes ermee alleszins!

Geplaatst:

Dankje voor je reactie, ik ga inderdaad morgen maar direct even de dierenarts bellen. Ik denk aan E.C. Dat gaf ik bij de dierenarts de vorige keer ook al aan maar hij zag het niet omdat ze wel in een rechte lijn liep.

Ik vind de dierenarts niet onbekwaam hoor, hij luisterde goed naar mijn zorgen en heeft haar rug enzo goed gecontrolleerd op breuken maar hij voelde gewoon niks en kon niks voor me doen.

Zat net even te kijken op de website van Dierenkliniek Wilhelminapark en ze heeft 3 van de 5 hoofdsymptonen van E.C.. (slepen met achterpoten, urineverlies ik moet haar elke dag schoonmaken want ze is heel vies, en mager)

Hopelijk overleefd ze de nacht.

Ik laat nog weten hoe het is gegaan.

Groeten, jenneke

Geplaatst:

Ik denk ook absoluut aan EC.. Daarvoor hoeven ze niet scheef te lopen oid.

Ook de andere symptomen zijn inderdaad EC symptomen.. en wel een beetje zorgelijk als het nu het derde symptoom is, want dan kan de parasiet veel schade aanrichten. Ik zou zeker zelf met een behandeling voor EC starten in dit geval en hopelijk herstelt alles nog. Ook als ze echt vies is zou ik adviseren om iets preventief tegen maden op te spuiten.

Geplaatst:

Vanmorgen was ze heel slecht, ze lag in een hoekje opgerold heb der naar binnen gedragen en in het vervoersbakje gelegd, DA gebeld en kon om half 12 terecht. Helaas is ze net overleden.

Bijna zeker E.C. En ik had dat vermoeden al toen ik naar de DA ging afgelopen keer, ik had meer moeten aandringen op die specifieke medicijnen dan was het misschien nog goed gekomen.

Wat kan ik prefentief doen voor mijn andere konijn? Zal het hok goed schoonmaken maar is het verstandig dat die ook nog ingeent word?

Geplaatst:

Sjee dat is hard gegaan dan zeg! Veel sterkte met het verlies. Bij mijn weten is je andere konijn toch al besmet dus om nu alles super te gaan reinigen weet ik niet of dat wel nuttig is.

Heel veel konijnen dragen het al bij zich maar een aantal krijgen er wel last van en een groot deel ook niet. Het is net zoiets als Pfeiffer of het herpes virus (koortslip) bij mensen. Dat dragen heel veel mensen bij zich, en bij slechte weerstand kan het opkomen. Maar dat is per mens verschillend. Ik denk dat EC bij konijnen net zo werkt ongeveer.

En wat inenten betreft bedoel je tegen Myxomatose en VHD toch? Ik zou even met je dierenarts overleggen daarover. Het lijkt me wel verstandig om het te doen ivm de muggen enzo.

Veel succes in ieder geval!

Geplaatst:

Nee bedoel eigenlijk geen inentingen maar medicijnen tegen E.C. Inentingen krijgen ze zowiezo al elke 6 maanden.

Maar las net inderdaad al dat de meeste konijnen het dragen en dat het wel besmettelijk is maar dat wanneer symptonen aantreden de besmettingsperiode al af is gelopen. Heb het hok wel even goed gereinigd just to be safe. Moet in de aankomende dagen toch naar de DA voor inentingen dus zal dan wel even overleggen.

Mijn andere konijn Dipsy is nu heel zielig alleen, hij was heel erg gehecht aan Tipsy en was naar ons toe beetje schrikkerig komt ook omdat die doof is daardoor hoort die ons niet aankomen. Vind het nog heel vroeg om aan een ander konijn te denken maar ben bang dat die eenzaam wordt dus ga me binnenkort toch maar orienteren.

Maar dat ter zijne tijd. Bedankt voor de reacties!

Geplaatst:

Jeetje,

Sterkte met dit verlies!

Snap dat het heel moeilijk is om nu al aan een nieuw konijntje te denken. Maar denk dat Dipsy een vriendin nodig heeft die hem berschermd, juist doordat hij doof is :)

Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk voor Dipsy!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .