Leeuwtje1979 Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Rond het konijnenhok zitten we met een mierenplaag!Ze komen op de groenten af van de nijnsels,vooral op de wortelen :grrrrrr:Ik zet het voer bewust buiten het hok omdat ik bang ben dat de mieren in het hok zullen kruipen en over m'n schatjes kruipen.Stel dat ze nu een mier mee opeten?Kan dit kwaad?Ik krijg er de kriebels van!Ik durf geen vergifdoosjes te zetten.Stel,de mier neemt dit poeder op en wordt per ongeluk opgegeten door de konijnen :(Elk jaar opnieuw hebben we het zitten....
KiMaes Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Ik volg hier even, ik zit namelijk ook met een mierennest in de konijnenren. Kben al een hele week aan het twijfelen om poeder te strooien maar ik kan nergens vinden of het mag met konijnen in de buurt.
mystique Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Liever mieren dan mierengif. Net als slakken, trouwens. Mieren op de groenten zijn relatief makkelijk te voorkomen door maar zoveel groenten te geven als ze meteen opeten. Hier zouden de mieren geen tijd krijgen, haha. Er zitten ook wel eens wat bladluizen of andere boombeestjes op de takken die ze krijgen, ga ze er écht niet allemaal afhalen, hoor. Even schudden en het zal wel gaan.
KiMaes Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Helaas zijn het bij mij niet enkel een paar mieren maar een heuse mierennest. Kheb maar schrik,dat hij steeds groter gaat worden.
Leeuwtje1979 Geplaatst: 5 juni 2013 Auteur Geplaatst: 5 juni 2013 Blijkbaar niet echt duidelijk of het veilig is :(Hoezeer ik van de lente-zomer hou: ik haat mieren :whistle2:
mystique Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Als de ren, zoals bij jou, dacht ik, groot genoeg is, kunnen ze toch weg van de mieren? Ze moéten toch niet in het mierennest slapen? Is toch maar de natuur, er zijn ergere dingen dan een mierennest? Konijnen zijn geen watjes. Makkelijk op te lossen anders, een kom kokend water eroverheen en weg zijn de mieren. Wel niet diervriendelijk ... arme mieren.
Eefje Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Ik wilde ook kokend water aanraden. Soms zijn mierennesten wel hardnekkig, zitten ze zo diep dat het water er niet helemaal bij komt, je moet het dan elke paar dagen herhalen. Arme mieren, tsja, ik heb zelf nooit echt medelijden met insecten en spinnen :whistle2:
Sjellie Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Is uitgraven geen optie? Mierengif is inderdaad niet gezond.. Het moet ook uit de buurt van katten gehouden worden stond op het lokdoosje wat ik wilde proberen vorig jaar. Dus konijnen kunnen er ongetwijfeld ook niet tegen. Kokend water kun je ook proberen.
femmeke Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Of kokendwater met een vleugje azijn! Ik had vorig jaar een pleuris groot mierennest en vliegendemierennest buiten zitten kokend water met azijn erover eind van de dag was alles weg:) paar weken terug nog een mierennest binnen gehad, gelukkig zat het nest in de slaapkamer dus konijn paar weken niet in de slaapkamer en een lokdoos gezet, om te voorkomen dat ze met het gif de woonkamer in kwamen alles gebaricadeerd met stuivers en 1 en 2 cent dat houd ze ook goed tegen.
smurfkuh Geplaatst: 5 juni 2013 Geplaatst: 5 juni 2013 Misschien staat er een goede tip op Oma weet raad ? http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=tuin&label=Mieren
Leeuwtje1979 Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Geplaatst: 6 juni 2013 Probleem is dat ik de lokatie van het mierennest niet weet :(De mieren lopen heel het terras op en af :grrrrrr:Het is een kwestie van tijd eer ze terug binnen zitten in huis :(
KiMaes Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Ik ga het kokend water en azijn dit weekend eens proberen! Ik houd jullie op de hoogte.
mystique Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Probleem is dat ik de lokatie van het mierennest niet weet :(De mieren lopen heel het terras op en af :grrrrrr:Het is een kwestie van tijd eer ze terug binnen zitten in huis :( Volgen. Mieren gaan altijd terug naar hun nest. 't Is toch te warm om iets anders te doen. :mdr:
Aanbevolen berichten