Ga naar inhoud

Uitzaaiingen naar de longen, :(


Aanbevolen berichten

Even in het kort, mijn konijn pebbles is in Januari geopereerd aan melkkliertumoren en de baarmoeder is eruit gehaald.

Nou kom nu toch met een vervelend bericht... Er zijn toch uitzaaiingen naar de longen. :En ze begint het wat benauwd te krijgen.

Van het weekend viel het mij op dat ze wat meer moeite kreeg met ademhalen. Maar ja even een paar dagen gewacht want soms leek het weer niet en dan weer wel.

Toch maandagavond er nog maar heen. Op mijn verzoek een foto laten maken. en helaas ( ik vermoedde het al) allemaal witte( vlekken op de foto.. Dus de longen zaten al redelijk vol.

Ik wist dat dit betekende dat ze snel dood zal gaan. Dus de dierenarts gaf mij de keuze of nu gelijk in laten slapen of nog mee naar huis, konijn aan een soort pretnison en zien hoelang het nog goed gaat.

Ik heb voor het laatste gekozen.. omdat ze namelijk nog goed eet,drinkt, en keutelt. Ook is ze nog actief.

Nu zit ze dus samen met haar vriendje.. Ik probeer haar zo veel mogelijk te verwennen.

En het is echt afwachten.

Maar nu is voor mij wel de vraag.. hoelang moet ik wachten? Had ik haar beter wel in kunnen laten slapen?

Zijn er meer die dit hebben gehad met hun konijn? Wanneer merkte jij echt dat het minder werd? En waar moet ik op letten en zeggen nu is het genoeg geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat "een konijnwaardig leven" het uitgangspunt moet zijn van het al dan niet beëindigen van het leventje. Waar een konijnwaardig leven voor jou stopt en een konijnonwaardig begint moet je zelf beslissen denk ik. Voor mij zou het konijnonwaardig worden wanneer er niet goed gegeten word, huppelen niet meer mogelijk is, er pijn aanwezig is.

Ik vind het onwaardig het leven te rekken doordat ik nog geen afscheid kan nemen, dus ik zou echt proberen zoeken naar criteria waarvan je zegt "dan kan het voor mij niet meer", en van zodra je die criteria ziet in de praktijk een laatste knuffel van alle gezinsleden en dan hup, naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat sneu...hadden ze geen longfoto gemaakt toen ze baarmoederproblemen had?

Het moment van inslapen dat merk je echt wel. Als ze nu nog alles doet, zou ik nog even wachten. Als je merkt dat ze pijn krijgt (lusteloos, knarsen, niet eten) of echt moeite krijgt met ademen (gaan ze rechtop zitten met de kop omhoog en met het bekkie open) dan zou ik haar laten gaan. Tot die tijd lekker veel aandacht geven ;).

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo denk ik er ook over ze hoor!!! Maar tot nu toe doet alles nog.. alleen ietsjes rustiger.. Maar vond het nu zo sneu om haar al in te laten slapen...

Maar dit is wel heel vervelend je weet dat het binnekort gaat gebeuren en je hikt er nu zo tegen aan.. En ik wil absoluut niet dat ze met pijn gaat lopen.

@ hilder ja toen is er ook een foto gemaakt, we hebben ze nu ook vergelijkt Maar op die foto was nog niks te zien.

Maar ja ze zeiden toen al dat zegt niks want er kunnen hele kleine plekjes zitten die wij nu nog niet kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik juist niet wachten tot er klachten komen. Of eigenlijk: tot de klachten erger zijn, want benauwdheid had je al gemerkt. Je weet dat het erger gaat worden en dat kun je nu nog voor zijn.

Iedereen staat natuurlijk anders tegenover dit soort dingen. Je moet uiteindelijk doen wat goed voelt. Maar als je nu in alle rust afscheid kunt nemen op een dag dat het ook uitkomt (zou voor mij een dag huilen zijn en dan is het toch vervelend als je echt moet werken die dag) is dat denk ik heel veel waard. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds gekozen nadat mijn konijn last kreeg met ademhalen haar te laten gaan op het moment dat ze zelf ook niet meer wilde. Niet meer wilde eten en niet meer lekker languit lag.

Ook zij had uitzaaiingen naar de longen, maand daarvoor laten helpen. Nog een prachtige maand gehad, maar toen het eenmaal met de longen begon ging het wel heel heel snel.

Sterkte met je meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ christaaa... ik snap jou ook wel... het blijft gewoon een hele moeilijke keuze...

Dat ik haar nog even laat leven is puur omdat ze alles nog doet...

Zodra ik merk dat het achteruit gaat ga ik ook niet met haar kwakkelen..

Ik vond het vooral ook zielig voor haar vriendje.. die 2 zijn echt 4 poten op 1 buik.

Ze hebben samen al heel wat doorstaan.

@ Aniek He jij bent van de konijnenopvang;) ik heb bing een half jaar terug bij jou opgehaald! Gaat heel goed met hem en zijn vrouwtje!!

Het is een hele lastige keuze.. want nu doet ze alles nog. Dus ik bekijk het per dag.. Zodra ik merk dat zij het moeilijker begint te krijgen ga ik naar de dierenarts.

En vooral ook omdat die ander nu alleen komt te zitten. Eigenlijk wou ik ook minderen met de konijnen.. Maar ja dit is een ram en die kan niet bij Bing en zijn vrouwtje..

Maar ja hem alleen laten vind ik geen optie dus voor hem wil ik er wel weer een vrouwtje bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit vorig jaar precies zo meegemaakt. Ik had mijn voedster 2 jaar eerder laten opereren omdat ze bloed verloor. Dit kwam door de baarmoeder en die is dan ook verwijderd. Na 2 jaar merkte ik hetzelfde, ze kreeg het moeilijker met ademen en eten. Ik vond het ook een hele moeilijke beslissing maar de assistente zei mij, benauwdheid is erger dan pijn. En dat heb ik in m'n achterhoofd gehouden. Ze wilde nog heel graag eten maar kreeg daar op een gegeven moment heel veel moeite mee, ze moest pauzeren met eten, wassen ging niet meer goed, en toen heb ik er een punt achter gezet.

het is en blijft een rotbeslissing, maar wachten tot ze niks meer kan zou ik niet doen, dat vind ik persoonlijk niet waardig.

Succes met je beslissing!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen dat het met Bing en zijn vriend goed gaat, maar vervelend dat ik je om deze reden weer tref natuurlijk.

Ik denk dat je inderdaad moet zien op je gevoel, benauwdheid is inderdaad vreselijk en een grens stellen is moeilijk. Ik denk dat je wel weet waar de grens zit en haar aan voelt.

Het kan best dat een trio met 2 ex-rammen wel wil, maar dat ligt heel erg aan de karakters. Een trio valt vaak een nijntje buiten de boot of het nou een ex-ram of voedster is. Het gaat uiteindelijk om karaktertjes, mijn groep bestaat ten slotte ook uit 5 ex-rammen en 1 dame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties...

Vanaf buitenaf hoor ik vaak och laat dat beest gewoon inslapen.. Maar omdat ze nog goed is kan ik het nog niet.

Ik wil ook echt niet wachten totdat het beestje meer dood is dan levend.

Ik bekijk het echt per dag. Zodra ik merk dat het minder gaat ga ik de knoop doorhakken.

maar wat is dit vreselijk..

Haar vriendje met wie zij binnen zit. heeft die rot parasiet E.C. ik heb het gehad bij 3 konijnen bij die andere 2 is het bij 1 keer gebleven, maar bij hem komt het elke keer terug.

Hij heeft dan last van zijn blaas en krijgt dus een hele natte achterhand.

Vandaar dat dit koppel niet emer buiten zit, want vooral in de winter krijgt hij er last van.

Nu met dit mooie weer gooi ik ze elke dag naar buiten in een ruime ren en voor het eerst sinds ander half jaar gaat dit goed zonder dat hij er weer last van krijgt.

Als hij buiten is, is hij echt de koning van de ren want hij maakt de hele dag binkies

Dus met hem gaat het heeel goed op het moment..

Maar vanwege zijn historie doe ik hem liever niet de rest buiten. Daarom denk ik dat het beste is dat ik straks een voedster op leeftijd voor hem zoek die ook binnen kan zitten. ( oh ja ze lopen elke dag wel los hoor binnen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb de beslissling gemaakt.. al wel met een dubbel gevoel..

Ik moet om 13.50 bij de dierenarts zijn.

Ze is aanzienlijk rustiger.. En viel me net ook op dat haar mondje wat openging met ademhalen.

Toen ik dat zag en merkte ze is ook rustiger.. Dan is de tijd nu gekomen.

Ik wil echt niet dat ze veel meer last gaat krijgen.

En is het nu niet dan misschien een week later.. En ik denk dat het voor haar fijner is om het vandaag het doen.

Morgen ben ik ook de hele dag niet thuis. Dus mocht het dan ineens heel slecht gaan kan ik de beslissling niet nemen.

Maar ben er wel erg verdrietig onder. En vreselijk dat ik deze keus voor een ander moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je ongelooflijk veel sterkte wensen vandaag, wat een ontzettend dappere beslissing en knap dat je zo eerlijk kunt zijn naar jezelf en Pebbles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .