Kikienkoos Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Hallo,Ik had even een vraagje.Ik heb een vrouwtjes konijn van 2 jaar oud. En bij het verschonen van het hok viel het me op dat ze een soort nageltje in haar staart had.Ik weet niet hoelang dit er al zit, ze is namelijk nogal pluizig dus dat zie je snel over het hoofd.Het lijkt haast wel of het uiteinde van haar staart uitsteekt. Er zit voor de rest geen wondje ofzo. Maar het komt echt uit haar huid.Ze gedraagt zich niet anders dan normaal en het lijkt alsof ze helemaal geen pijn heeft als ik eraan zit.Moet ik hier mee naar de dierenarts of niet? Want ik heb de dierenarts gebeld en die vond het een twijfelgeval.
Eefje Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 Mijn eigen insteek is altijd: bij twijfel kun je beter gaan. Anders blijf je je er thuis zorgen om zitten maken, dat is ook niet fijn.Ik kan zo niet echt voor de geest halen wat het zou kunnen zijn..
Kikienkoos Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Ik denk geen teek want het is echt een puntje. Ik denk dat het echt het bot is wat uitsteekt want je kan het door voelen lopen maar ik blijf het raar vinden. Het lijkt mij dat dat ontiegelijk veel pijn doet. Mijn moeder zegt dat ik daar niet voor naar de dierenarts hoef omdat ze aan zo'n klein dingetje niks kunnen doen.Wat denken jullie, alsnog gaan of gewoon laten zitten?
Djohn Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 (aangepast) Ik denk geen teek want het is echt een puntje. Ik denk dat het echt het bot is wat uitsteekt want je kan het door voelen lopen maar ik blijf het raar vinden. Het lijkt mij dat dat ontiegelijk veel pijn doet. Mijn moeder zegt dat ik daar niet voor naar de dierenarts hoef omdat ze aan zo'n klein dingetje niks kunnen doen.Wat denken jullie, alsnog gaan of gewoon laten zitten?Ik zou als ik jou was preventief gaan. Zo snel mogelijk! Waarom? Je weet niet wat het is... Voor hetzelfde is het iets ernstig! Hoe langer je wacht des te erger het kan worden. Als het pijn doet moet je meteen al gaan misschien is er iets gebroken of gekneusd ofzo... Heb je een foto ervan??? Dat is handig voor ons allemaal dan krijgen we een beeld ervan. 4 juni 2013 aangepast door Djohn
Kikienkoos Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Ik vanmiddag proberen een foto te maken
Reza Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Een konijn laat pas echt pijn zien als het vaak akte laat is, en dan is hij super ziek... Als het bot uitsteekt kan er een infectie ontstaan en dat kan zijn hele lijf doorgaan dan ben je verder van huis. zou toch gaan, je moeder zegt dat, ze er niks aan doen, maar tenzij ze dierenarts is zou ik de dierenarts laten beslissen of ze er wel of niet iets aan doen. Mijn kat had dit ook na een "staarttussendedeurmomentje "en die is wel degelijk geholpen
Kikienkoos Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Hoi,Ik ga ook zeker weten naar de dierenarts.Ik twijfelde nog even maar ik overtuig m'n moeder wel.Wat hebben ze aan jouw kat haar/zijn staart gedaan?
Reza Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Een stukje bot eraf gehaald en de huid eroverheen gezet....
Kikienkoos Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Dit zijn de duidelijkste foto's die ik kon krijgen:
Kikienkoos Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Nu lijkt het een beetje rozig maar in het echt is het de kleur van een nageltje
manon24 Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Ik zou ermee naar de da gaan, lijkt me niet normaal hoor .
Annelies en Basje Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 Ik zou er ook mee naar de dierenarts gaan, ik heb nog nooit zoiets gezien bij mijn nijntjes, en het zou mij verontrusten indien ik het plots wel zou zien.
Aanbevolen berichten