Jennelyn Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Hallo allemaal!Vrijdag hebben wij geprobeerd om Molly,Dewey & Pommy,Luffy te koppelen aan elkaar...Om een lang verhaal kort te maken:Na 2 uur kregen Molly en Luffy ruzie en Molly beet Luffy in zijn zij... Ze vielen om en ze trok een heel stuk vel uit Luffy.Dus toen hebben we Luffy er meteen uit gehaald. Dierenarts gebeld en hem meteen gebracht.Hij werd een stuk geschoren en er zat me toch een wond! Ontzettend sneu en vreselijk om te zien.Ze namen hem meteen mee om alles te hechten... Gelukkig gaat het alweer wat beter met hem! Maar hij heeft pijnstilling en antibiotica. Maar nu komt het probleem... Luffy is een fel konijntje die ook na je hapt ( en wil bijten )En we krijgen zijn medicijntjes bijna niet binnen. Ik kan hem in de handdoek wikkelen alleen ik doe hem dan pijn. Want de wond zit op zijn zij. Mijn broer is de enigste die hem de medicijnen durft te geven omdat hij om zich heen hapt. (Luffy is van mijn broer)Mijn vraag is heeft iemand toevallig tips hier voor?Want we moeten nu nog 9 dagen en Luffy raakt steeds meer opgefokt. Wat ook zielig is dat hij nu niet meer bij Pommy kan... Pommy wil hem aanvallen.Dus Pommy is gekoppeld aan Skippy&Hayley en dat gaat gelukkig goed!Als Luffy weer helemaal beter is komt hij daar ook bij
Annelies en Basje Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Ik heb wel eens medicijn gegeven op wortelbrood. Ik denk dat elk hapje dat hij zo lekker vind dat hij het onmiddellijk en in zijn geheel opeet wel kan werken.
Jennelyn Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Ik heb wel eens medicijn gegeven op wortelbrood. Ik denk dat elk hapje dat hij zo lekker vind dat hij het onmiddellijk en in zijn geheel opeet wel kan werken.Waar kan ik wortelbrood halen of hoe maak ik het?We hebben het geprobeerd op een stukje appel en op banaan dat vind hij kei lekker maar hij eet het dan nog niet :(
Annelies en Basje Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Ik koop het in de dierenwinkel, en breek een klein stukje af. Ik denk dat een klein stukje opgedroogde broodkorst ook zou kunnen werken.
Sonja1990 Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Je kan het ook op een gewoon stukje gedroogd brood doen!
Jennelyn Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Super! Ga het morgen meteen proberen op gewoon brood.Vandaag hoeft hij geen medicatie meer!Verder nog tips ?
Domino Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Ik heb het ook nog wel eens op een stukje melba toast gedaan. Dat neemt ook goed het vocht op.
manon24 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 ik vermeng de medicatie in een papje van fruit dat ik zelf prak of koop. 3 van mijn 4 konijnen likken dat gewoon op van een schaaltje .
Jennelyn Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Bedankt voor de tips!Vandaag hebben we hem in de handoek gewikkeld en op de bank gezet en met 2 man vast gehouden. Het is zo zielig! Want we moeten ook de wond insmeren met zalf en dat doet hem heel veel pijn.Dan vliegt hij ons ook echt aan... Zoveel gestress! We moeten morgen op controle bij de dierenarts!Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat hij weer helemaal de oude is?Want we kunnen het niet goed inschatten.
Aanbevolen berichten