Ga naar inhoud

Konijn drinkt zijn eigen urine op..

manon24

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik wist niet zo goed waar het topic te plaatsen maar kom. Zoals je kan lezen heb ik zojuist Louis betrapt op het drinken van zijn eigen plas. Hij is nog steeds niet zindelijk en doet het op de tegels. Het rare is dat zijn water een uur geleden pas ververst is en hij dus geen enkele logische reden (dorst) had om zijn eigen plas op te drinken. Het is de eerste keer dat ik het zie. Als ik het niet meteen had opgeveegd was hij gewoon blijven drinken.. Heeft iemand hier ervaring mee of een konijn dat dat ook doet of heeft gedaan? Ik vind het maar heel raar eigenlijk :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dan, ik vroeg me af of het een medische oorzaak kon hebben. Ik begon me hierdoor zorgen te maken over het feit dat hij steeds naast de wc ging plassen daar misschien op duidde gezien hij in het begin wel zindelijk was. bedankt ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn doet dat ook wel eens, weet niet zeker of het in verband staat met de blaasontsteking die ze gehad heeft, maar ze doet t voornamelijk als ze buiten de kooi plast. Verder is ze wel zindelijk alleen afentoe als ze niet meteen der aandacht krijgt plast ze voor mn voeten, dan word ik een beetje boos en gaat madam het oplikken:/ weet ook niet of het schadelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn ram nog niet helemaal zindelijk was, zag ik mijn voedster ook wel eens zijn plasjes oplikken als ik er niet snel genoeg bij was. Geen idee waarom ze dat doen, maar het gebeurt dus bij meerdere konijnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was nogal een raar zicht en ik verschoot er nogal van ;).

Ik ga sowieso nog eens navraag doen bij de dierenarts over de hoeveelheid plasjes die ik hier vind. Hierjuist heb ik een plas van 7 keukenrol-vellen lang! en 1,5 vel breed opgekuist.. Dat is een enorme hoeveelheid en het was helemaal doorschijnend. Dat is op een halfuur tijd gebeurd want daarvoor ben ik er nog gepasseerd en was er niets. Eerder op de avond heb ik nog 3 kleine plasjes opgekuist. het is vanavond echt wel extreem veel. Naast het feit dat ik het enorm frustrerend vind om op te kuisen lijkt dit me toch wat teveel om normaal te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon het ook eerst niet geloven dat het zoveel was maar de waterbak bevindt zich 5 meter verder en van daar kwam geen spatje water. De plek waar ze geplast hebben is in feite een doorgang dus ook niets dat uit een kast heeft kunnen lekken of zo. De waterbak sneuvelt hier wel vaker maar nu ging het duidelijk om plas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .