danique13en Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Hallo, ik heb vorig jaar maart een super lief en ondeugend konijntje gekregen:yes: genaamd nijntje.na heel lang zeuren eindelijk op mijn verjaardag begin december een tweede gekregen.aangezien nijntje een meisje is hebben we een gecastreerd konijn uit de opvang gehaalt.genaamd yuki ik was zo blij dat in niet naar de gezondheid van het beestje heb gekeken en gevraagd.Mijn moeder zag het wel al een beetje.Yuki kon niet goed lopen maarja er werd ons verteld het arme beestje leeft al 4 jaar in een mega klein hokje.maar na een weekje beweging is hij weer de oude.wij hebben een heel groot hok met een grote ren.maarja helaas bleek dit niet het geval te zijn en zijn we ondertussen al 3x naar de dierenarts gegaan.3x verschillende medicijnen gehad en ook voor E.cuniculi.maarja helaas bij geen van alle resultaat.hij blijft slepen met zijn pootje en ik denk er over na om hem te laten inslapen.en elke keer als ik daar aan denk springen de tranen me in de ogen.yuki is echt mijn knuffelbeertje hij vind het heerlijk om vertroeteld te worden.maar ik weet niet of dit wel dierwaardig is.dus was mijn vraag wat moet ik doen? moet ik het na al die tijd opgeven? of door blijven gaan.en hoe zorg ik er dan voor dat hij een sterker pootje krijgt?misschien masseren? of is het al te laat.ik heb er echt absoluut geen seconde spijt van gehad dat ik voor yuki heb gekozen.ik hou echt van hem maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen:(
tralanijntje Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Ja dit is natuurlijk erg voor jou en voor Yuki maar miss moet je eens aan je dierenarts vragen om wat röntgen-foto's te nemen.Ik had dit een jaar geleden ook voor bij een van men konijnen en het was zwaar gekneusd. Met wat pijnstillers en veel rust is hij er helemaal bovenop geraakt Veel sterkte!
manon24 Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Waarom zou je hem willen laten inslapen? Vertoont het konijn tekenen van pijn zoals minder eten of weinig bewegen?Indien dat niet het geval is zou ik hem niet laten inslapen hoor. Wat zegt je dierenarts er precies over en hoelang is hij behandeld geweest voor EC? Je kan eventueel altijd bij een 2e da gaan voor een second opinion?
danique13en Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Heel erg bedankt voor jullie snelle andwoorden ik denk erover na om hem te laten inslapen omdat ik opzocht op Google verlamd achterpootje en iedereen zei meteen in laten slapen daarom vroeg ik het. Hij eet goed SS voeding voor senioren en elke dag een halve wortel halve banaan en soms nog wat sla.Hij is geloof ik 21 dagen behandeld.Wij gaan altijd naar ranzijn dierenarts maar ik zal even een andere opzoeken en dan wil ik daar dan röntgenfoto's Laten maken.Wel weet ik dat Yuki heel slecht is behandeld bij zijn vorige eigenaren.Hij is bang voor iedereen behalfe voor mij en mijn moeder.Ook als we bij de dierenarts zijn probeert hij in mijn jas te kruipen.Hij kan lopen maar hij valt redelijk snel weer om en hij heeft moeite dan weer recht te staan.
Aniek Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Een kuur van 21 dagen is in principe te kort. Het moet namelijk 28 dagen.Echter is het soms zo dat de EC zo verwaarloosds is dat hij restverschijnselen blijft houden.Is het 1 achterpootje? Blijft hij verder wel schoon en droog? Krijgt hij geen sore hocks? Zorg in ieder geval dat hij niet te dik word, een halve wortel en een halve banaan elke dag is echt heel veel. Beter 1 dun plakje van beide als het dagelijks is.
danique13en Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Het is 1 achterpootje hij is schoon en sore hocks is toch open voetjes ofzo? En hij deelt die halve wortel en halve banaan met zijn vriendinnetje de andere helft van de banaan eet ik op bij hun hok:he:En hij is absoluut niet dik
danique13en Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Geplaatst: 2 juni 2013 Bedankt voor jullie reacties helaas was het telaat en heb ik Yuki om kwart over 3 in laten slapenZoals elke dag wou ik z Ijn pootje lekker masseren en toen zag ik ze zitten.Maden verschrikkelijk, maar alles bijmekaar werd het gewoon te veel voor hem medicijnen hadden niet meer geholpen zij de dierenarts en toen heb ik afscheid genomen van mijn maatje
Aanbevolen berichten