Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Als je zelf nog totaal niet toe bent aan een nieuw konijn, had je dan niet beter nog even kunnen wachten voordat je een nieuw konijntje in huis had genomen? Het is natuurlijk helemaal niet leuk om Bubbles zo zielig en alleen te zien zitten en ik snap het ook wel maar als het voor jou zelf op het moment allemaal even teveel is... Een koppeling moet je op het moment ook maar net op kunnen brengen. Misschien dat je de koppeling aan iemand anders over kan laten?

Stamper heeft na Lin haar overlijden ook al vrij snel weer een nieuw vriendinnetje gekregen omdat hij compleet wegkwijnde zonder haar. Wij stonden er toen zelf alleen ook wel weer open voor, wat denk ik wel belangrijk is.

Ik hoop voor je dat het goed komt tussen Bubbles en Joy, dat ze straks een heel leuk en hecht koppeltje zullen vormen samen.

Hopelijk zal het koppelen vanaf nou alleen maar beter gaan en keert de rust straks weer terug in huis zodat je de tijd krijgt om alles wat er gebeurd is te verwerken en om het een plekje te geven.

Geplaatst:

Misschien is het toch allemaal te snel geweest. Ik zit ook in zo'n situatie dat ik nu Bailey alleen heb zitten, maar hij zit ook met zijn gezondheid dus voor mij extra lastig allemaal. Het speelt wel in mijn hoofd hoe ik wat ga doen, maar eraan denken dat Bailey een nieuw vriendinnetje krijg moet ik nu nog totaal niet. Zij zijn al die jaren gewoon een team geweest Boefje en Bailey..mijn Boeba team. En het voelt gewoon niet juist nu. Maar nu je die stap toch genomen hebt zou het ook weer sneu zijn het terug te draaien. Ik hoop dat de koppeling goed zal gaan en dat je straks weer een fijn koppeltje hebt en je je hart weer kunt open stellen voor je nieuwe nijn.

Geplaatst:

Ik denk dat het een moedige beslissing is :) Als de koppeling straks goed gaat (waar we gewoon van uit gaan!) met geduld komt het goed en daar weet Smurfkuh alles van. Dan zal Bubbles zich een stuk beter voelen en daarmee Smurfkuh ook. Natuurlijk zal de kleine nooit vergeten worden en het verdriet niet minder zijn. Maar wie weet komt Bubbles wel weer uit zijn schulp en dat is ook mooie vooruizicht :) Ik duim dat snel goed gaat en knuf voor Smurfkuh & Bubbles!

Geplaatst:

Ik ben geen dokter en zie dan ook niets aan de fotos vind het wel altijd wonderbaarlijk hoe een mens of dier er op een rƶntgenfoto uitziet, dat zo een foto kan worden gemaakt etc! Die pootjes op die eerste foto ook, de kootjes etc.

Wie weet is er iemand hier die meer aan de foto kan zien.

Sterkte en hopelijk zie je Bubbles langzaam opknappen

Geplaatst:

De koppeling verloopt redelijk. Geen vechten oid, alleen Bubbles vind het wat oninteressant. Verder breekt Joy mijn halve huis af, en daar heb ik dus nog geen oplossing voor..

Zoals vele dus weten heb ik geen hok oid mijn Kleine & Bubbles liepen 24/7 los door huis rond en hadden alleen een kattenbak.. Joy zit als ik thuis ben los zodat ik het in de gaten kan houden.. Maar als ik weg ben zit ze in een tralie kooi.

Geplaatst:

Ja lastig mssn went ze aan de regels? Maar Cleo en Jack blijven na veel waarschuwingen etc nog steeds niet van de dekenkist en tafelpoten af, ze hebebn periode gordijnen gesloopt en een periode het behang.. Maar je kan moeilijk als jij weg bent de komende jaren haar in traliekooi stoppen en Bubbles los laten lopen lijkt me geen ideale oplossing. Maar mssn word haar gedrag minder als ze merkt dat ze riumte heeft en energie anders kwijt kan?

Geplaatst:

Dit is het eerste konijn in mijn leven dat iets in huis op eet, ze zal het hoe dan ook moeten afleren. Want ik laat ze niet mijn hele huisraad aan flarden bijten.

Geplaatst:
Vandaag de rƶntgenfoto's ontvangen,

DeKleineJacobsSmall.jpg

Op de onderste foto zie je een "bal" dat is haar maag, zoals je kunt zien is die behoorlijk wit dat betekent dat haar maag vol zit. Rechts van de maag zie je haar darmen, en daar zie je een soort van 'rook' dat is de gas die ontstaan is door haar overvolle maag.

Geplaatst:

Wat sneu smurfkuh. Is er echt bloed? Want dat is wel erg vervelend terwijl t netgoed leek te gaan. Succes en sterkte. Heb je ze nog momenten apart? Voor t vexhten bedoel k dan. Na week of 2 kan vaak ook schijnzwanger van dame zijn. Hopelijk komt alsnog goed!

Geplaatst:

Had je wel alles schoongemaakt? Want koppelen begint wel op een neutrale plek. Misschien dat je toch wat over het hoofd gezien hebt. Daarnaast is een hele grote woonkamer toch eigenlijk niet een goede plek om te koppelen. Ze kunnen elkaar constant ontlopen. Aangezien ze nu bang voor elkaar zijn kan je ze beter eerst uitelkaar halen twee weekjes en in aparte ruimtes doen. Daarna in neutrale ruimte koppelen in een ren met allerlei dingetjes erin zoals een doos of iets zodat ze elkaar kunnen ontlopen. Daarna steeds weer wat weg halen en af en toe de ren iets kleiner maken als je ziet dat het al iets beter gaat. En pas na de koppeling als je je hele huis gepoetst hebt en alles zo neutraal mogelijk is in de woonkamer ze allebei in de woonkamer laten.

Wat betreft Joy die overal aan knabbelt..ik weet niet hoe oud ze is? Knabbel gedrag leer je niet zo snel af. Mijn Boefje knaagde met drie maanden ook overal aan. Alles ging stuk en je kon doen en zeggen wat je wou. Ik had haar toen gekoppeld aan een vriendje Bailey, maar dat heeft wat het knagen betreft niks geholpen. Ik heb ze ook altijd in een ren gehouden sindsdien. Ik had Boefje en Bailey de afgelopen weken voor Boefjes overlijden in de woonkamer en waar Bailey af en toe nog wel eens een tafelpoot knaagde doet hij dat nu niet meer na een paar keer NEE te roepen. Boefje doet het ook niet meer...die was al een paar jaren geleden gecastreerd en was ook heel wat rustiger geworden na een paar jaar. Het woordje NEE kennen ze nu allemaal wel. Maar soms hoort het gewoon bij een karakter en kan je daar niks aan doen. Meestal met de jaren wordt het minder.

Geplaatst:

Ze zijn gekoppelt op neutraal terrein. Ze zitten nu alleen samen als ik erbij ben. Als ik weg ben zitten ze appart maar wel zo dat ze elkaar kunnen zien en ruiken.

Joy is echt enorm dominant

Geplaatst:

Oke ik weet dat Jack en Cleo ookal zien ze elkaar maar niet bij elkaar kunnen dan elke keer weer bozig doen tegen elkaar. Alsof ik elke keer opnieuw moet koppelen. Zelfs als ze even uit elkaar zijn geweest bij DA (een uur om even te kijken hoeveel de een eet die ziek is) is het daarna bij elkaar jagen.. maar meestal na half uurtje weer rustiger. Geen optie om door te koppelen en ze bij elkaar te houden?

Geplaatst:

dat zal ze in een grote ruimte ook mogelijk niet worden. Vooral niet tijdens koppelen. Want dan gaan ze overal sproeien plasjes doen en keutelen om hun geur achter te laten. Dus je zal toch wat anders moeten verzinnen hierop.

Geplaatst:

Dat hoeft echt niet hoor. Het gaat kwa zindelijkheid steeds beter. Ze snapt ondertussen ook waar een kattenbak bedoelt voor is, dus dat komt wel goed.

Bubbles heb ik ook zindelijk moeten maken in een grote ruimte. En dat is ook gelukt, en bij Joy gaat dat ook lukken :)

Geplaatst: (aangepast)

Overdag zitten ze gewoon samen en gaat alles goed maar savonds, laat op de avond lijkt het alsof ze genoeg van elkaar hebben, en dan beginnen ze te vechten en te doen. Maar overdag gaat het gewoon super. Wassen elkaar, liggen tegen elkaar aan enz

Mja komt vast goed. Moet er alleen gedult voor hebben en veel tijd in steken.

Mijn vorige 2 koppelingen duurde beide rond de 4 maanden. En deze 2 zitten nog geen 2 weken bij elkaar dus :)

aangepast door smurfkuh
Geplaatst:

wow 4 maanden? Mijn koppelingen zijn meestal altijd binnen 4 dagen gelukt. Iets langer toen ik vier konijnen ging koppelen. Maar zo zie je maar dat het ook altijd verschilt. Er valt ook wel wat voor te zeggen. Ik ken wel mensen die het heel erg rustig aan gedaan hebben met de koppeling om hun konijnen zo min mogelijk stress te geven en alles langzaam aan laat groeien. Dat kan inderdaad weken duren.

Geplaatst:

Vandaag is het echt de hele dag vechten geweest, tot bloedens toe pff

Had ze vanmorgen in de badkamer (andere neutrale plek) gezet om te kijken hoe dat ging, maar gelijk vechten...

Joy is echt een pittige.. Bubbles is nogal uitgedunt kwa beharing + kale plekken, en aan Joy is niets te zien..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .