Gast Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Hallo allemaal,Mijn ram is sinds het beter (ahum) weer is geworden, ontzettend aan het verharen. Hij heeft altijd een hele dikke wintervacht gehad, zeker haren van 5 cm lang, als het niet meer is. Nu komt hij er alleen veel moeilijker vanaf als vorig jaar. Zou het helpen als ik hem ga borstelen? En met wat voor kam/borstel?Hij is ook sinds een week flink aan het vermageren. Je ziet heel duidelijk dat z'n buik dunner is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit stopt? Ik heb niets in het voedingspatroon verandert, en de rest blijft wel redelijk op gewicht, behalve m'n ram en m'n oudste voedster. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wat aankomen? Ze hebben de laatste tijd best snel last van plakpoep als ze bijv. wat meer biks krijgen, wat ik al heb geprobeerd.Alvast bedankt.
Boefje Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Weet je zeker dat je ram ook daadwerkelijk het eten op eet en niet de rest van het clubje? Een konijn in de rui kan snel last van verstopping krijgen en daardoor niet willen eten. Dat zou de reden kunnen zijn van de vermagering. Wat je zou kunnen doen bij verstopping is inderdaad zoveel mogelijk die losse haren verwijderen. Verder iets minder biks en meer natte groenvoer geven, waardoor de haren wat beter door de darmen heen komen en niet gaan verkleven in de brokken in het buikje. Prozyme is een poedertje gemaakt van de ananas stam en dat zou er voor zorgen dat de brokjes in het buikje wat afbreekt waardoor er dus niet zoveel verstopping plaatsvindt. Daar heb je vaak een mespuntje voor nodig en dat kan je over het voer of groenten strooien of zonodig in water oplossen en met een spuitje in het bekje geven. Let wel op dat je het beestje niet teveel water in het bekje spuit achter elkaar. Krijg je weer andere problemen van. Een konijn wordt overigens wel dunner als hij in de rui is. Dat is omdat het vachtje dunner is geworden en de wintervacht weg is. Maar als je daadwerkelijk geloofd dat het diertje is vermagerd, dan zou ik toch naar de dierenarts gaan. En vooral erachter komen of het diertje wel echt goed eet.
Gast Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Dankjewel voor je reactie. Hij is niet dunner doordat zijn vacht uitvalt, want ik voel ook echt wat meer bot zeg maar.Hij eet wel heel goed, het is een echte veelvraat. Ik blijf er speciaal de laatste tijd bij staan als ze hun biks hebben gekregen, en dan eet hij echt goed mee. Vaak heeft de rest al genoeg en eet hij gewoon verder. Hij heeft nu ook zo'n lelijke vacht, met allemaal "lege" plekken. Waar kun je prozyme trouwens halen? Dan ga ik daar eens voor kijken. Ik zat al te denken aan wormen trouwens, maar ik zie hier niets van en ik zou ook niet weten hoe ze hieraan moeten komen. De honden worden netjes op tijd ontwormd, vandaar.
Boefje Geplaatst: 4 juni 2013 Geplaatst: 4 juni 2013 wormen zou ook kunnen..prozyme kun je bij konijnenwebwinkels bestellen... maar ten alle tijden is het raadzaam even naar de dierenarts te gaan hoor..je weet maar nooit..
Aanbevolen berichten