Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou.. het is eindelijk zo ver. Smeag is voor het eerst ingeeint en hij vond het allemaal wel prima. Behalve in de auto zitten. Dat vond meneer toch niet zo'n strak plan.

Ik heb de dierenarts gevraagd hoe lang er tussen het inenten en het castreren moest zitten. En over zo'n 2 weken moest ik hem gewoon bellen. en dan gingen we een afspraak maken. Het mooie is wel, dat ik erbij mag zijn!

Ik zit er nog steeds heel veel over na te denken. Want castreren is natuurlijk wel iets heel onnatuurlijks... Maar Smeagol daarin tegen vind andere konijnen hartstikke leuk. En ik zou graag een vriendinnetje voor hem willen kopen!

En ik vraag me af, verandert het gedrag van het konijntje heel erg als hij gecastreerd word? word hij down of weet ik veel wat voor gekke dingen er kunnen gebeuren ;$

Als jullie me toch nog een beetje kunnen helpen beslissen haha ;$

Groetjes,

Mara

Geplaatst: (aangepast)

Castratie is echt de enige juiste beslissing als je een ram hebt. Misschien is het niet natuurlijk nee, maar er is wel meer niet natuurlijk aan onze huiskonijnen ;)

Een castratie is bij een ram een kleine ingreep en de enige manier waarop je hem met een soortgenootje kunt laten samenleven, wat nodig is om hem gelukkig te maken. Mijn ram is niet down hoor, integendeel! Hij zal zichzelf niet in de weg zitten met zijn hormonen, echt, gewoon doen, het is alleen maar positief!

Ik zou hem als ik jou was laten daten in de opvang, dan weet je zeker dat er een klik is met het konijntje dat erbij komt :)

aangepast door Eefje
Geplaatst:

haha okee! ik wou sowieso met hem gaan daten haha! Hij is bijna 2 dus ene kleintje erbij halen zou sowieso geen optie zijn.

Bedankt voor je reactie!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .