Suuzz Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik open dit topic in het gezondheidforum, niet vanwege de gezondheid van de konijnen, maar die van mezelf Misschien zijn er mensen die het hele verhaal kennen, maar even kort:Op ons balkon wonen 4 konijnen, 3 voedsters en een exram. Binnen hebben we Zoid, een exrammetje waarbij de koppeling aan de andere 4 mislukte. We hebben daarna een poging gedaan om hem aan een dame uit de groep te koppelen, wat binnen prima ging maar buiten niet meer. Waarschijnlijk door de aanwezigheid van de andere konijnen, met name de andere exram.Nu zit Zoid dus binnen, maar we hadden hem eigenlijk vanwege allergieën naar buiten gedaan. Helaas werkte dat dus niet in verband met een mislukte koppeling en om hem toch wat gezelschap te geven, en de andere 4 hun ruimte, hebben we hem binnengehaald.Maar nu loop ik dus al dagen te snotteren, heb last gehad van een dikke keel en ogen. Kan gewoon een verkoudheidje zijn, maar ik vrees toch dat het door Zoid komt. Hij loopt heel veel in de huiskamer en mijn bank ligt vaak vol met haren. Er valt niet echt tegenop te stofzuigen Ook wil ik hem toch graag een maatje gunnen, en omdat Singha toch goed met hem ging wil ik dat als het kan nog eens proberen. Ze valt buiten wat buiten de groep.Maar mijn vraag gaat dus over mijn gezondheid. Helpt het om de konijnen in een andere kamer te hebben, of niet. Hij zit nu in de huiskamer en daar zit ik dus ook de hele dag. We hebben een studeerkamer, waar we eigenlijk geen ruimte hebben maar als het echt moet kunnen we vast wat passen en meten... Of kan hij toch nog naar buiten? Reageert Zoid op het zien van de andere konijnen of is de geur ook voldoende om hem agressief te maken? Ik zou namelijk de rennen zo kunnen zetten dat ze elkaar niet kunnen zien, maar dan moet dat wel werken...Heeft iemand die ook last heefr van allergie hier ervaring mee? Er liggen al houtsnippers in het hok en houtkorrels in de toiletten.
Caatje1988 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat in een aparte kamer wel heel goed zal helpen.Dan zit je niet meer constant tussen de haren ook (wat de oorzaak is)Je zal er niet gelijk vanaf komen maar ik denk toch wel dat je klachten minder worden na een paar dagen in een aparte kamer, als dat niet het geval is kan je altijd nog wat anders verzinnen.
Suuzz Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 Ja ik denk zelf ook dat dat wel zal helpen. Het moeilijke is alleen dat we Zoid nu rond laten lopen omdat hij alleen is. De huiskamer is konijnproof, de studeerkamer niet. Daar staat ook onze kledingkast en we hangen er de was op. Die zal dan vol met haren komen te zitten... Ook wil ik echt dat Zoid dan een maatje heeft, anders heeft hij helemaal geen gezelschap.Ik denk dat we het maar gewoon aan moeten kijken anders, voorlopig. Wie weet is de verkoudheid straks over... :frown:Ik wou dat ik een groter huis had!
Suuzz Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 Hm, we laten Zoid voorlopig maar gewoon in de woonkamer, anders is het zo zielig. Koppelen aan een ander konijn gaat nu toch even niet lukken. Singha heeft behoorlijk last van haar hormonen en heeft al een beetje ruzie met Stewie. Morgen ga ik de da bellen om een afspraak te maken voor haar castratie. Dat wilden we al lang, maar omdat ze nooit echt last had van hormonen keken we het aan. Maar de laatste tijd heeft ze het nogal vaak en valt ze Stewie behoorlijk lastig Over de allergie, ik heb met mijn vriend afgesproken welke dagen we even stofzuigen enzo. Hopelijk heb ik er dan minder last van. We hebben al vaker konijnen in huis gehad en het werd nooit erger dan een verkoudheid, snotteren en last van mijn keel. Maar daar had ik, zonder huisdieren, als kind ook veel last van. Geen reden dus om Zoidje weg te doen!Ook hebben we een handdoek op de plek op de bank gelegd waar hij altijd gaat zitten. Dan blijven de haren daarop zitten en niet op de bank
Caatje1988 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Meet stofzuigen is idd ook een goed idee Wij hebben hier ook vloerbedekking in het hele huis liggen dus je ziet de haren heel snel.Zowieso iedere dag 1 keer, en in de ruiperiode 2 keer per dag (snel met de franse slag hoor niet alle hoekjes en gaatjes maar wel de bank erbij:p)Dan doe ik het in de ochtend en me vriend in de avond uit ze werk vandaan.En ongeveer 2 tot 3 keer per week ff goed overal stofzuigen.
Satijntje Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Je zou in geval van nood ook eens de tabletjes Allerfre kunnen gebruiken, deze zijn tegen allergieën. Dan weet je zeker of je hiermee te maken hebt.Zyrtec tabletjes werken ook heel goed maar deze zijn alleen te verkrijgen via de huisarts.
Aanbevolen berichten