Gerie Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hallo allemaal, Binnenkort laat ik bij Johnny zijn voortanden verwijderen, omdat ik steeds naar de DA moet om ze te laten inkorten. Nu las ik net hier op het forum dat een konijn na deze behandeling antibiotica kreeg. Mijn DA had het echter alleen over pijnstillers na de operatie. Heeft iemand van jullie een idee of antibioticatie als nazorg echt noodzakelijk is?
Dollie Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik geef het nooit na het verwijderen van de tanden, tenzij de dierenarts extra reden heeft om aan te nemen dat er grotere kans is op een ontsteking. Dat is tot op heden nog niet voorgekomen. Ze krijgen na de ingreep over het algemeen een injectie met antibiotica die een aantal dagen werkt en volgens mij is dat voldoende.
Christaaa Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik heb ook meerdere malen tanden laten verwijderen. Nooit AB gegeven thuis.
Gerie Geplaatst: 27 mei 2013 Auteur Geplaatst: 27 mei 2013 Oke dank jullie wel. Ik zal er in ieder geval nog even naar vragen.
AdreanaAukema Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Ik heb geen AB moeten geven toen zijn tanden eruit waren, wel een aantal weken nog met dwangvoeding hem gevoerd, aangezien meneertje het vertikte om te eten. Zal ook wel vreemd gevoeld hebben, zo zonder tanden.
Aanbevolen berichten