Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een vraagje:

Wij gaan na de zomer een nhd-konijntje kopen die we binnenshuis gaan houden. Wat kunnen we het beste nemen, een mannetje of een vrouwtje?

Bij een vrouwtje:

Moet je haar ook laten castreren?

Wat zijn de kosten hiervan?

Wat is het risico van deze operatie?

Kan je dit ook merken aan het gedrag hierna?

Op welke leeftijd adviseren jullie dit te doen?

Bij een mannetje:

Gaat hij zeker weten niet sproeien na castratie?

Kan je ook merken qua gedag dat een mannetje gecastreerd is?

Op welke leeftijd adviseren jullie dit te doen?

Groet Herma

Geplaatst:

Ik zou als ik jou was even rondlezen op deze site.

Een konijn alleen is absoluut niet ideaal voor het beestje.

Konijnen zijn groepsdieren en dus het liefst met een soortgenootje.

In dat geval is de beste combinatie een gecastreerd rammetje met een voedster.

Geplaatst:

Je kunt het beste een gecastreerde ram EN een voedster nemen. Konijnen zijn groepsdieren zoals Sonja al zei en horen dus echt niet alleen te zitten. Als je een koppel uit een opvang haalt is de ram al gecastreerd, zijn ze ingeënt en nagekeken door een dierenarts dus zit je zelf niet met die zorg en kosten en hoef je ook zelf niet meer te koppelen. Daarna kun je altijd nog kijken of je je voedster laat castreren. Ik heb dat wel gedaan, omdat ze erg last had van haar hormonen. Had ze dat niet gehad, dan had ik haar niet laten opereren. Ik merkte dat haar hormonale gedrag weg was, ze sproeide niet meer en reed ook niet meer. Verder is ze niet veranderd. De kosten daarvan kun je het beste even bij een aantal dierenartsen opvragen. Ik heb 140 euro betaald en dat is een vrij normaal bedrag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .