Knienen Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 goedemorgen konijnliefhebbers!ikhebjulliehulpnodig..fluus isafgelopen dinsdag gecastreerd, meneer had daarna moeite met eten daarom ben ik woensdag en gister teruggegaan en hij heeft toen beide keren antibioticaprik gehad en vocht.hij is levendig, eet sla, witloof en appel (beetje wortel) vannachtheb ik hemookweer enprikje gegeven.. het ziet er niet naar uit dat hij pijn heeft.biks eet hij amper, ss iets beter maar hooi eet hij wel. alleen hij drinkt helemaal niet.dwangvoeren enlatendrinken laat hij niet toe..wat moet ikdoen?? het wordt nu weekend..ishet normaal dat het 3 dagen kan duren voordat hij weer opgang komt? hebben jullie tips? wil hemniet teveel bij de dierenarts brengen vanwege de stress..ikhoop echt dat jullie me kunnen helpen..misschien ben ik wat over bezorgd..maar heb pas een anders konijn verloren binnen 10 uur omdat hij niet at!! alvast bedankt!!!!
beauennatascha Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Wat ik hier en van de DA heb begrepen zit er in groente ook een hoop vocht, je kan dit ook even nat maken. Beau dronk niet uit d'r drinkfles na de behandeling, maar wel van een schoteltje. Nu 3 weken later drinkt ze alleen nog uit een bakje en het flesje laat ze links leggen. Succes ermee
Caatje1988 Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Zolang ie eet is het wel goed hoor, in groenten zit ook een hoop vocht:)Heb je ook al brokjes geprobeerd?Meestal krijgen ze hier ook wel een droge mond van waardoor ze wat willen drinken.Geeoon een bakje en een flesje neerzetten.En heeft ie geen pijnstiller gehad dan?Bij mijn nijnen kreeg ik dat gewoon gelijk mee toen ik ze ophaalde.
Knienen Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 bedankt voor jullie reacties! nuweet ik dat het in ieder gevalniet heel gek is dat hij niet meer uit zijnfles wilt drinken.ik kom net thuis van mijn werk en zie dat hij nu eindelijk zelf biks (ss) heeft gegeten dus dat is al een hele opluchting.hij heeft wel pijnstillers gehad vanaf dinsdag al 5 antibiotica prikjes en 2 keert vocht..ben voor mijn werk toch maar weer langs de dierenarts gegaan.fijn om te horen dat er genoeg vocht in (natte) groente zit..moet het vannacht even aankijken en anders morgen weer bellen..zal ook nog een bakje water neerzetten( hij gooit er telkens mee)bedankt voor het meedenken mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag!
Annelies en Basje Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Maarom krijgt hij antibioticaprikjes? Antibiotica kan volgens mij het maag-darmsysteem aardig in de war brengen, waardoor de eetlust mogelijks vertraagd zou kunnen worden volgens mij.De dierenarts zei bij mij dat antibiotica niet standaard gegeven wordt bij een ram omdat dat niet nodig is, bij een voedster zat dt wat anders geloof ik.
Knienen Geplaatst: 24 mei 2013 Auteur Geplaatst: 24 mei 2013 Maarom krijgt hij antibioticaprikjes? Antibiotica kan volgens mij het maag-darmsysteem aardig in de war brengen, waardoor de eetlust mogelijks vertraagd zou kunnen worden volgens mij.De dierenarts zei bij mij dat antibiotica niet standaard gegeven wordt bij een ram omdat dat niet nodig is, bij een voedster zat dt wat anders geloof ik.ikheb er niet zoveel verstand van maar ze gaf het tegen de pijn..zodra hij dieprikjes had gehad begon hij met eten en toen ze uitgewerkt waren at hij niets.hij at waarschijnlijk niet vanwege de pijn of stress?
Aanbevolen berichten