Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fijn! Gaat de goede kant op!

Ik speel hier ook erg op safe hoor: ze krijgen munt, basilicum, wortel en witlof. Geen sla, andijvie, koolsoorten, etc. Heel af en toe een stukje paprika of een takje tijm / oregano / peterselie. Maar dat is echt af en toe. ;)

Geplaatst:

Oh wat fijn! Dan komt het allemaal goed met haar :)

Wat prozyme betreft, dat is goed spul, ik zweer er bij. Mijn ram heeft snel last van zijn buikje, hij krijgt snel kleine keuteltjes. Sinds ik hem dagelijks prozyme geef is dat echt veel minder. Nu krijgt hij het 2 keer per dag omdat hij een kleine verstopping had vorige week, hij is erg in de rui. Hij keutelt nu weer grote bergen ;)

Geplaatst:

Is het normaal dat ze na die gasbuik andere dingen lekker vinden? Zo at Misty altijd van die snoepjes van die drops, nou dat hoeft ze totaal niet meer terwijl ze er eerst geen genoeg van kon krijgen. Ze wil nu alleen maar witlof en groenten.. terwijl ze dat eerst niet moest, heel raar..

Trouwens mijn buitenkonijn die is aangelopen; Floortje eet nu ook erg weinig en maakt steeds nestjes.. dus we beginnen weer.. iemand nog goede tips? Iemand nog een goede manier om te dwangvoeren? Want dat is egt een ramp hier.. zit onder de krabwonden..

Geplaatst: (aangepast)

Misschien heeft ze geleerd gezond te eten doordat ze buikpijn heeft gehad ;)

Wat Floortje betreft, je kunt een handdoek om haar heen draaien, dan kan ze niet krabben of trappen, dat werkt hier altijd goed! Maar eet ze slecht omdat ze schijnzwanger is? Ik zou alleen dwangvoeren als ze zelf echt niet eet en alleen op advies van de dierenarts, niet omdat ze minder eet dan normaal.

aangepast door Eefje
Geplaatst:

Let op als ze alleen maar zachte dingen wil hebben zou het kunnen dat de kiezen ergens een scherp randje hebben gevormd omdat ze de laatste dagen niet goed op voer heeft hoeven kauwen.

Geplaatst:

Ik dacht precies hetzelfde let even op en laat haar gebit anders even nakijken. Heb ergens gelezen denk hier dat als ze haakjes of andere gebitsproblemen hebben dit ook een oorzaak kan zijn van gas. Omdat ze het voedsel dan niet goed kauwen dacht ik.

Gelukkig gaat het nu beter.

Ik hoop dat het goed blijft gaan. En juichen als ze keutels leggen herken ik hahahaha.

Knuffels Belleke

Geplaatst:
Ja dat klopt wat je zegt Belleke, dat probleem had ik met Babbel ook.

Jullie hadden gelijk! Floortje is opgenomen omdat ze haakjes aan haar kiezen had, dit moest door middel van een gasnarcose verwijderd worden, ze blijft nu een nachtje ter observatie bij de dierenarts!

Geplaatst:

Gelukkig ben je heen gegaan en is er een oorzaak gevonden. Hopelijk blijven ze nu voorlopig goed en is het geen blijvend probleem. Goed in de gaten houden als ze weer thuis is.

Geplaatst:

Ik denk dat ze onder gasnarcose verwijderd worden, niet door middel van ;)

Goed dat je gegaan bent, inderdaad, hopelijk blijven ze een tijdje weg!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .