Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

ik heb sinds gisteren 2 lieve konijntjes. Het betreft een mannentje (8 weken) en vrouwtje (6 weken).

Ik wil ze graag in laten enten tegen VHS en myxomatose. Wanneer kan ik dit het beste laten doen.

Ook willen we het mannetje Castereren. Hij gaat over 2 weken naar een ander hok maar blijven elkaar wel zien.

Wanneer kan ik um het beste castereren. Heb al nagevraagd wat het kost. Dit was €35. Vind ik vrij weinig

aangezien ik de andere verhalen zo lees.

Alvast bedankt!!

Geplaatst:

Op konijnen.nl lees ik dat je konijnen vanaf de leeftijd van 12 weken mag inenten.

Ik lees dat jouw vrouwtje nu 6 weken oud is. Normaal mogen babykonijntjes vanaf 8 weken bij hun moeder weg.

Vaak gaat het wel goed als ze vanaf 6 weken bij hun moeder weggehaald worden. Maar voor hun ontwikkeling is 8 weken beter.

Dus hou haar nu fijn goed in de gaten & dan weet je dit voor de volgende keer :)

Betreft het castreren van je mannetje: sommige DA's doen dit gelijk vanaf het moment dat de balletjes zijn ingedaald. Er zijn ook DA's die wachten totdat ze uitgegroeid zijn, dus vanaf ongeveer 6 maanden.

Mijn Ed is gecastreerd vanaf het moment dat de balletjes waren ingedaald & is verder uitgegroeid tot een mooie kruising-Franse-Hangoor-ram :)

Geplaatst:

Ik heb mijn konijn ook laten castreren toen de balletjes zijn ingedaald. En volgens mij is hij al geënt met 9 weken.. Maar dit weet ik niet zeker! (het was ook nog de oude entstof dus ik weet ook niet of dat nog verschil uitmaakt!) Ik zou even de dierenarts bellen die kunnen je er vast meer over vertellen!

Die 35 euro voor de castratie is niet raar hoor! Ik heb zelf 2 jaar geleden 39 euro betaald, inclusief nazorg. De prijzen van verschillende dierenartsen verschillen heel erg! Het is wel belangrijk om even na te gaan of je dierenarts konijnkundig is. Want een operatie van een konijn is vaak risicovoller dan van een kat of hond! Er staat op dit forum volgnes mij een lijst die je kunt vragen aan de dierenarts om de dierenarts te 'testen' .

Zo mag een konijn bijvoorbeeld niet vasten voor de operatie! Dat soort dingen zijn wel goed om van te voren te weten!

Geplaatst:

Hallo Allemaal,

ik laat ze volgende week inenten. Mijn kleine konijntje is nu 7 weken oud. Hij is wel banger dan de 8 weken oude.

Kruipt vaak in een hoekje. Maar hij is wel heel nieuwsgierig met alles. Eet en drinkt ook goed. Denk dat ik met hem heel

veel geduld moet hebben om zijn vertrouwen te vinden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .